۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۳۱۰۰۳۸
قائم مقام نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد اصفهان:

تمام تلاش دولت وهابی عربستان برای شیعه ستیزی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حیدری تمام تلاش دولت وهابی عربستان را برای شیعه ستیزی دانست و گفت: شیخ نمر منادی وحدت بین شیعه و سنی بود و همین امر یکی از نگرانی های دولت آل سعود است.
حجت الاسلام حيدري

حجت الاسلام عباسعلی حیدری، قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره اقدامات اخیر دولت آل سعود، گفت: جریان وهابیت و سلفی که از دیر باز علیه شیعه طراحی شده به لحاظ پشتوانه فکری، ریشه در آراء و تفکرات افرادی نظیر محمد ابن عبد الوهاب و ابن تیمیه دارد.

 

وی ادامه داد: امروز تمام تلاش حکومت وهابی و سلفی حاکم بر عربستان برای شیعه ستیزی است، شخصیت روحانی و معنوی مثل شهید نمر بدون اینکه تلاش و تبلیغ به قیام مسلحانه داشته باشد، فقط اقدام به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر کرد که در سیره ائمه معصومان بسیار آمده و سفارش فراوان شده که نسبت به حُکام جور سکوت نکنید و این فریضه الهی را انجام دهید.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: دولت عربستان نام شیخ نمر را در کنار لیست 50 نفری قرار داد که قیام مسلحانه علیه دولت داشتند و همه تروریست بودند در حالی که شیخ نمر با قیام مسلحانه و دست به اسلحه شدن موافق نبود.

 

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: اگر سخنرانی های شیخ نمر را بررسی کنید می بینید که منادی وحدت بین شیعه و سنی بود یعنی در جامعه ای که شیعیان در اقلیت هستند تلاش فراوانی برای برقراری اتحاد بین شیعه و سنی داشت و همین امر یکی از نگرانی های دولت آل سعود است.

 

وی در ادامه گفت: تمام تلاش آل سعود در دوران حاکمیتشان این بوده که شیعه را سرکوب کنند، امروز به برکت نظام اسلامی ما، هر کسی که مبارزه علیه طاغوت را رقم می زند، از سوی جبهه استکبار، وابسته به ایران معرفی می شود، در حقیقت عربستان با این اقدام خود می خواست که فریاد علیه ظلم و تعدی و بی عدالتی را خاموش کند و کسانی که از انقلاب ایران الهام می گیرند را از بین ببرد.

 

 خون شیخ نمر گریبان آل سعود را خواهد گرفت

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری خون شیخ نمر جوشش خود را خواهد داشت و گریبان رژیم ستمگر و خون خواه آل سعود را خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام حیدری توضیح داد: بر خلاف تصور ملک سلمان، قیام ها و خیزش های مهمی علیه حکومت جور عربستان سازماندهی خواهد شد و شیعیان قطیف ساکت نخواهند نشست و وارد انتفاضه و نهضت یکپارچه خواهند شد، ملت های مسلمان منطقه نیز ظلم و درندگی دولت آل سعود را می بینند و چهره واقعی پشت نقاب رژیم دژخیم آل سعود برای آن ها آشکار می شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: کشورهایی چون قطر و سودان و امارات و کشور کوچکی مثل جیبوتی که اقدام به قطع رابطه با ایران کردند جزء معادلات منطقه ای و بین المللی محسوب نمی شوند و با این کار در واقع خودشان متضرر می شوند.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: کشور عربستان نوچه های سیاسی و فکری خود را آشکار کرد، پول های نفتی که عربستان به این کشورها تزریق می کند در این مقطع جواب داد و این کشورها منفعلانه و از روی احساسات روابط خود را با ایران قطع کردند و نهایتا بیشترین ضرر سیاسی و اجتماعی را خواهند دید./869/302/ب1

ارسال نظرات