۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۳۰۹۸۱۰

نخستین اجلاس استانی نماز در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین اجلاس استانی نماز در حالی در قم با حضور و سخنرانی وزیر آموزش و پرورش و حجج اسلام والمسلمین قرائتی و سعیدی برگزار شد که همگی ضمن تجلیل از رشد اقامه نماز در مدارس آموزش و پرورش، نسبت به روند ترویج این مهم و اشکالات موجود، انتقاد کردند.
هشتمين اجلاس نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین اجلاس استانی نماز در قم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم و حجت‌الاسلم والمسلمین سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز در مجتمع امام خمینی(ره) این استان برگزار شد.

 

محمد خامه یار در ابتدای این اجلاس ضمن خیر مقدم به مهمانان و فضلای حوزه علمیه، به ارائه گزارشی از اجلاس نماز و ستاد اقامه نماز قم پرداخت.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم اظهار داشت: از آن‌جایی که بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز، بهمن ماه در استان قزوین برگزار می‌شود و حضور بسیاری در این اجلاس با مشکلاتی روبه‌رو است، بنا شد تا اجلاس‌هایی نیز در استان‌های مختلف برگزار شود و نتایج آن به اجلاس سراسری ارائه شود.

 

خامه یار بیان کرد: برگزاری این اجلاس به صورت ردمی برگزار شد و هزینه خاصی برای آن انجام نشد؛ البته در پایان اجلاس، از پیش‌رویان در عرصه اقامه نماز، تجلیل می‌شود.

 

وی ادامه داد: هنگامه اذان ظهر، تعداد 800 مدرسه در استان قم به اقامه نماز جماعت می‌پردازند و این برای ما افتخار بزرگی است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم ابراز کرد: امیدواریم شهر کریمه اهل‌بیت(ع)، به هنگامه اذان صبح، ‌ظهر و مغرب متفاوت از شهرهای دیگر باشد و نماز جماعت به صورت گسترده در این شهر برگزار شود؛ برگزاری اجلاس نماز نیز بر پایه همین هدف است.

 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: طلاب و روحانیان که دین شناس و صاحبان علم و فضل هستند، ضروری‌تر است که نسبت به اقامه نماز محکم تر بوده و در دعوت به نماز از شیوه مناسب و صحیحی استفاده کنند.

 

وی با بیان این‌که همگان برای حفاظت از جان و مال خود در برابر اشرار خیابانی به کلانتری پناه می‌برد، تأکید کرد:‌ قم کلانتری دین است و اگر در قم کسی منحرف شود، خیلی زشت است.

 

در بخش دیگری از این اجلاس، از چند نمازگذار نمونه استان قم که در دعوت مردم به اقامه نماز پیشتاز بوده‌اند، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی تجلیل و تقدیر شد

 

بلال خان محمدی (حافظ 4 جزء قرآن کریم و خدمت گذار مسجد مقدس جمکران)، محمد علی رحیمی (خادم مسجد)، علیرضا رسولی (مؤذن بازار قم)، سید مهدی صحفی (پدر دو شهید و 30 سال امامت جماعت مسجد جامع قم) حسن آقاجانی (خیر مسجد ساز قم و پردیسان) و حامد حجازی (مدیر مجتمع زیتون) تقدیر شدگان در این اجلاس بودند.

 

در ادامه گرامی ابوبکر، طلبه آفریقایی از ساحل عاج که در ایران درس طلبگی را تحصیل می‌کند، به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: من شیعه نبودم و در ایران شیعه شدم؛ مردم کشور من نماز را به عنوان ستون دین می‌شناسند اما ستاد اقامه نماز در این کشور وجود ندارد و این ضعف بزرگی است.

 

در بخش دیگری از این اجلاس، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: کسانی که نزد پروردگار متعال اکرام شده‌اند، ابتدای خصلتشان با نماز و انتهای خصوصیاتشان نیز با نماز بسته شده است؛ این دو تأکید، اهمیت فریضه الهی نماز را می‌رساند.

 

وی با بیان این‌که ناز معراج مؤمن و نهی کننده از فحشاء و منکر است، ابراز کرد: تا خود مقیم نماز نباشیم، نخواهیم توانست که دیگران را به سوی اقامه نماز رهبری کنیم.

 

در ادامه، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم طی سخنانی اظهار داشت: امروز در بیش از 50 هزار مدرسه در سراسر کشور نماز جماعت ظهر اقامه می‌شود که از این تعداد، حدود 21 هزار مدرسه از امام جماعت روحانی بهره می‌برند و بقیه جماعات هم از سوی معلمان مدارس، برپا می‌شود.

 

در پایان مراسم، از نمازگزاران برتر و خیرین عرصه نماز با حضور وزیر آموزش پرورش و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تجلیل و تقدیر شد و به آنان لوح تقدیر و انگشتری متبرک به دستان رهبر معظم انقلاب اهدا شد.

 

از جمله تقدیر شدگان در این اجلاس می‌توان به حمیدرضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام سید عبدالله هاشمی مشاور استاندار، مهندس فرجی مدیر عامل شرکت گاز، محمد قطبی مدیر کل زندان‌های قم، جمشید احمدزاده دبیر کل اقتصاد و دارایی و سید مرتضی سفائیان نژاد شهردار قم اشاره کرد./997/پ202/س

ارسال نظرات