۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۳۰۹۷۸۳
استاد اخلاق حوزه علمیه:

دشمن شناسی و تشخیص حق از باطل از آثار تقوا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فاضل مرندی در گردهمایی سالانه طلاب مرند و جلفا گفت: تقوا به انسان بصیرت و فرقان می‌دهد و اگر پشتوانه یک شخص، ایمان و تقوا باشد؛ قدرت تشخیص حق از باطل را خواهد داشت و در برابر توطئه دشمن ایمن خواهد بود.
فاضل مرندي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد فاضل مرندی استاد اخلاق حوزه علمیه  گردهمایی سالانه طلاب مرند و جلفا که امشب در ساختمان مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: تقوا تشخیص دهنده حق و باطل است.
 
وی افزود: اگر پشتوانه یک شخص ایمان و تقوا باشد قدرت تشخیص حق از باطل را خواهد داشت و در برابر توطئه دشمن ایمن خواهد بود و اگر کسی تقوا نداشته باشد اگرچه روزه و نماز هم بخواند ولی درک و فهم نخواهد داشت و در زندگی فریب خواهد خورد.
 
حجت الاسلام  محمد فاضل مرندی، تصریح کرد: تقوا به انسان بصیرت و فرقان می دهد؛ اگر تقوا نباشد ایمان فایده ای ندارد همانطوری که در عصر پیامبر خیلی از افراد حافظ قرآن به ظاهر با ایمان در اواخر عمر خود از راه حق جدا شده و گمراه شدند.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اهمیت تقوا الهی، خاطر نشان کرد: بر امام جمعه واجب است که در نماز جمعه مردم را به تقوای الهی دعوت کند که اگر این عمل را انجام نشود نمازجمعه باطل خواهد شد این نشانگر اهمیت تقوای الهی است.
 
وی عنوان داشت: انسان باید سعی کند تقوای الهی را پیشه کند و نسبت به حوادث زمان خود بصیرت داشته باشد؛ معلوم نیست که اگر ما هم زمان صدر اسلام را درک می کردیم از حقه ها و نقشه های دشمن در امان بودیم.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان گفت: انسان باید درمباحث عرفان و معرفت از ائمه اطهار(ع) الگو بگیرد و به سفارشات آن بزرگواران عمل کند و هرگز فریب افراد به ظاهرعرفانی که خصوصا امروز در جامعه فعالیت دارند را نخورند./1325/پ202/ف2
ارسال نظرات