۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۰۹۷۵۴
استاد حوزه و دانشگاه:

معاویه، سنت های پیامبر اکرم را تغییر داد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که معاویه برای مقابله با حضرت علی(ع)، سنت های پیامبر اکرم(ص) را تغییر داد، گفت: سنت پیامبر اکرم(ص) بر ایستاده خواندن خطبه های نمار جمعه است، اما معاویه این سنت را تغییر داد و نشسته می خواند.
معاویه، سنت های پیامبر اکرم را تغییر داد معاویه، سنت های پیامبر اکرم را تغییر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بانو زهرا حیدری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های تفسیر زیارت جامعه کبیره همچنین مراسم گرامیداشت شهید سعید حیدری، که با همت واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، گفت: باید پایبند وصیت نامه شهدا باشیم.

 

وی ابراز داشت: شهید حیدری، دنبال شهرت نبود و می خواست گمنام باشد، او بر دفاع از انقلاب و ولایت فقیه تأکید داشت.

 

خواهر شهید حیدری با خاطرنشان کردن این که شهید، برکات زیادی دارد، افزود: برادر من بعد از 32 سال برگشت و برکات زیادی را به همراه داشت.

 

حیدری به ارج و مقام شهید اشاره و اظهار داشت: فردی که برای خدا می جنگد و می خواهد گمنام باشد، خداوند او را مشهور می کند.

 

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به فراز «وَ أَمْرُهُ إِلَیْکُمْ»، گفت: خداوند امور را به امامان معصوم(ع) تفویض می کند.

 

استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، افزود: دین اسلام کامل و تا قیامت پاسخ گوی نیاز بشریت است، ما حتی برای خوابیدن احکام داریم؛ در اسلام سفارش شده است که رو به قبله بخوابیم.

 

حیدری افزود: دین اسلام برای خوردن احکام دارد، آداب سفره، 12 دستور است، به طور نمونه این که در موقع غذا خوردن به غذای خود نگاه کنیم و به عذای دیگران نگاه نکنیم.  

 

معاویه، سنت های پیامبر اکرم را تغییر داد
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که معاویه برای مقابله با حضرت علی(ع)، سنت های پیامبر اکرم(ص) را تغییر داد، افزود: سنت پیامبر اکرم(ص) بر ایستادن خواندن، خطبه های نماز جمعه است، اما معاویه این سنت را تغییر داد و نشسته می خواند، یکی از علت های آن این بود که شکم معاویه بزرگ و چاق بود. 

 

وی ابراز داشت: محدودیت کتاب الهی، محدودیت عمر پیامبر اکرم(ص)، درگیری پیامبر اکرم(ص) در سایر امور اجتماعی و سیاسی و فراوانی احکام و معارف دین، سبب شده بود تا نبی مکرم اسلام(ص) نتوانند همه مسائل را بازگو کنند؛ از این رو لازم بود تا افرادی با شرایط خاص، به تبیین احکام بیان نشده، تصحیح احکام تحریف شده، همچنین به پاسخ گویی مسائل جدید و به بازگویی احکام مطرح شده بپردازند که به اعتقاد شیعه، این افراد همان امامان معصوم(ع) هستند.   

 

استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد افزود: حدیث لوح، حدیثی قدسی است، که پیامبر اکرم(ص)، نام تک تک امامان معصوم(ع) و کنیه این بزرگواران را در آن معرفی کرده اند./1309/202/ب1

ارسال نظرات