۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۰۹۶۴۶
استاد حوزه علمیه مشهد:

حرکت مردم ایران اسلامی حول محور ولایت راه مقابله با دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد گفت: علمای اسلام یک تکلیف به عنوان شخصیت و یک تکلیف به عنوان هدایتگری دارند و باید حضور جدی در همه شئونات ودفاع از مظلومین، من جمله این عالم بزرگوار شیخ نمر را داشته باشند.
ولايت فقيه

حجت الاسلام محمدعلی دانا استاد حوزه علمیه مشهد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسادر مشهد، با محکوم کردن اعدام شیخ نمر باقر النمر گفت: از جمله وصیت های جدی امیرالمومنین (ع) به حسنین و به همه کسانی که در منطق رهروی راه امیرالمومنین هستند، این بود که توصیه جدی فرمودند:کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً.


وی ادامه داد: یک تکلیف عمومی همه مسلمانان عالم، بلکه هر انسان آزاده ای است با توجه به اینکه پیش قراول همه مسلمانان عالم و به خصوص شیعیان، علمای اسلام هستند قطعی است که در این موضوع هم باید پیشتاز باشند.


استاد حوزه علمیه مشهد خاطرنشان کرد: علمای اسلام یک تکلیف به عنوان شخصیت ویک تکلیف به عنوان هدایتگری دارند و باید حضور جدی در همه شئونات ودفاع از مظلومین، من جمله این عالم بزرگوار شیخ نمر را داشته باشند که سالهای سال در مظلومیت کامل به جرم دفاع از حق شیعه و ارزشهای اسلامی و مبارزه با کفر نه تنها آل سعود بلکه کفر جهانی و به ابراز دشمنی به همه ظالمین عالم پرداخت و این یک تکلیف ویژه برای علما است که قطعا اگر حضور پیدا نکنند فردا تاوانی را به عنوان شخص و وظیفه هدایتگری شان باید پس دهند.

 

خطییب حرم رضوی در پاسخ به این سوال که آیا وقت آن نرسیده جهان اسلام و علمای جهان اسلام پا را از محکومیت لسانی فراتر بگذارند و یک اقدام عملی علیه دولت عربستان سعودی انجام بدهند؟ افزود: اینکه خیلی قبل از این باید انجام میشد نه امروز، باید از زمانی که خصوصا واقعه کربلا اتفاق افتاد انجام می شد که یک نمایش بزرگ و عمومی و شفافی در عالم بود که امام حسین (ع)فرمودند: انّی لا أَری الموتَ الاّ السعاده و لا الحیاةَ مع الظالمینَ اِلاَّ بَرَماً.

 

حجت الاسلام دانا ادامه داد: کسانی که قرار است به وظیفه خود عمل کنند ، تنها با لسان مشکل حل نمی شود، چه بسا گاهی لسان تنها و از نظر عملی شانه خالی کردن توهین می باشد و زمینه ای برای نفوذ بیگانگان و قوت قلبی برای خواسته هایشان می شود پس این اقدام یک تکلیف عمومی است که باید انجام شود و اگر در جریان حادثه  منا کشورهای متعددی در این حادثه شریک بودند قطعا کار به اینجا کشیده نمی شد.

 

وی در مورد اقدامات عملی مسلمانان و جهان اسلام علیه آل سعود تصریح کرد: اقدامات عملی در همه شئون این است که مسلمانان عالم در محور ولایت حرکت کنند و این حرکت از نظر سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در از بین بردن همه دشمنان و ناکام کردن خواسته هایشان و تقویت اهل ایمان و ارزشهای دینی به وضوح میتواند نقش کاربردی بزرگی و اثر بخش است.

 

حجت الاسلام دانا در پاسخ به این سوال که چرا همه سازمان هایی که نام اسلامی را یدک میکشند و در مقابل جنایت آل سعود سکوت کردند؟ اظهار کرد: متاسفانه این سازمان ها فقط به خاطر نامشان وامدار آل سعود، یهود و وامدار آمریکا هستند چون کسی که وام دار باشد هیچ وقت به خاطر منافع شخصی خودش اقدام عملی انجام نمی دهد و این یک عمل طبیعی است و جای تعجب نیست که اینطور نباشند./859/302/ب3

ارسال نظرات