۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۳۰۹۴۹۴
خبرگان بصیر(33)

تقویت شورای نگهبان؛ راهکار جلوگیری از نفوذ دشمن در خبرگان/ «شورای رهبری» سیاسی کاری است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مجلس خبرگان یک نهاد سرنوشت ساز است، گفت: برای جلوگیری از نفوذ دشمن نخستین قدم تقویت شورای نگهبان است که اعضای خبرگان برای ورود به مجلس باید تأیید این شورا را داشته باشد.
آيت الله رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تببین جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی پرداخت و گفت: مجلس خبرگان رهبری پس از جایگاه رهبری که مهم ترین جایگاه در نظام است، مهم ترین مجلس و تشکیلات شورایی به شمار می رود که سرنوشت رهبری نظام به آن پیوند خورده است.


وی افزود: این خبرگان هستند که رهبر را تعیین می کنند و در طول مدت رهبری نیز در جهت تقویت رهبری و انجام وظایف خود بر اساس قانون اساسی تلاش می کنند، از این رو مجلس خبرگان جایگاهی رفیع و بی نظیر دارد؛ هر اندازه خبرگان از افراد فهیم و دلبسته به انقلاب و از نظر علمی قوی تر باشند سبب قوه شده و پشتوانه تئوریک نظام به حساب می آیند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خیز اصحاب فتنه و افراد زاویه دار با ولایت برای ورود به مجلس خبرگان، اظهار داشت: به دلیل جایگاه مهم خبرگان همواره دشمنان نظام می خواهند اگر بتوانند در این جایگاه نفوذ پیدا کنند همانگونه که دشمنان تلاش دارند در مناصب مهم نظام حضور داشته باشند تا هداف شوم خود را اجرایی کنند.


وی ادامه داد: اهمیت جایگاه همواره این مخاطره را دارد از این رو باید ملت و دلسوزان نظام باید با بصیرت کامل نسبت به این مسأله هوشیار باشند، برای این که این نهاد مقدس و مهم از چنین آسیبی مصون بماند باید با هوشیاری عمل کرد؛ اعضای خبرگان باید مجتهد بوده و دارای درجه بالایی از تعهد اسلامی باشند.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که مجلس خبرگان یک نهاد سرنوشت ساز است، ابراز داشت: برای جلوگیری از نفوذ دشمن نخستین قدم تقویت شورای نگهبان است که اعضای خبرگان برای ورود به مجلس باید تأیید این شورا را داشته باشد.


وی عنوان کرد: اگر شورای نگهبان تضعیف شود تبعا راه نفوذ عناصر ناباب به مجلس خبرگان آسان می شود، برای نظارت استصوابی شورای نگهبان باید فرهنگ سازی شده تا در عمق جان ملت ونسل آینده به عنوان یک اصل نهادینه شود، اگر نظارت از مرحله استصوابی پایین تر رود بازهم این مجلس دچار آسیب جدی می شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید سطح بصیرت مردم بالا برده شود که به افرادی رأی دهند که صلاحیت لازم را داشته باشند، همچنین معرفی جریان های سیاسی نیز بسیار مهم بوده و مردم باید آن ها را به خوبی بشناسند؛ توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در هر زمینه ای رهنمودهای ایشان شاخص به شمار می رود که یکی از آن ها شاخصه ها برای اعضای خبرگان رهبری است که باید مورد توجه مردم قرار گرفته و نخبگان این شاخصه ها را تدوین و تبیین کنند تا جامعه با بصیرت کامل در انتخابات شرکت کنند.


وی با اشاره به مطرح کردن مسأله شورای رهبری از سوی عده ای، اضافه کرد: طرح این مسائل صرفا برای پیگیری اهداف سیاسی آن هم از نوع باطلش است، جای اینگونه بحث ها در رسانه ها نیست بلکه باید در مجامع علمی مورد بررسی قرار گیرد؛ مطرح کردن این سخنان سیاسی کاری است.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که اگر کسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی است باید به قانون اساسی نیز اعتقاد داشته باشد، گفت: قانون اساسی مسأله ولایت فقیه را به صورت قاطع، صریح و شفاف معین کرده و جای طرح این گونه مباحث نیست.


وی افزود: طرح این مباحث در مجامع علمی مانعی ندارد اما اگر بخواهند توده مردم را با این مسأله درگیر کنند در حقیقت مسیر و هدف انحرافی برای جلب توجه به مسائل دیگر است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات