۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۳۰۹۳۷۵

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ بازپس گیری 5000متر زمین موقوفه در کرمان، آیین نامه مسابقات بین المللی قرآن با مسابقات کشوری هماهنگ شود، 90 محفل انس با قرآن در کرمانشاه برپا شده است، بارگذاری تمامی رویدادها در کانال تلگرامی مسابقات قرآن
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، علی مهر آسا با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معاونت اوقافی ، حقوقی وثبتی اوقاف استان کرمان در  سال جاری اظهار داشت:به همت این ستاد 754مترمربع زمین مسکونی ازموقوفه ظهیرالدوله خلع ید و حصارکشی شد.

 

وی اضافه کرد:598مترمربع زمین باکاربری تجاری ازموقوفات طهماسب آبادشهرکرمان نیزخلع یدوحصارکشی شده است.

 

دبیر ستاد احیائ موقوفات استان با اشاره به خلع یدوحصارکشی زمینی به مساحت5230مترمربع باکاربری پارکینگ ازموقوفات ظهیرالدله ،حصارکشی قطعه زمین متعلق به موقوفه ظهیرالدوله باکاربری فرهنگی ومذهبی به مساحت1549مترمربع درشهرکرمان را از دیگر اقدامات این کارگروه عنوان کرد.

 

معاون ثبتی و حقوقوقی اوقاف کرمان در خصوص پس گیری اراضی مورد تعرض افاغنه نیز اظهارکردبه همت ستاداحیاءوعمران موقوفات استان کرمان زمین موقوفه آقاعبدالعلی شهرکرمان به متراژ300مترمربع که درتصرف افاغنه بودبازپس گیری وبه موقوفه بازگردانده شد.

 

وی افزود: کاروانسرای شهریارخسروکه درتصرف آموزش وپرورش عشایری بافت بود نیزتخلیه وبه موقوفه تحویل داده شد.

 

معاون ثبتی و حقوقی اوقاف کرمان با اشاره به اجرای تفاهم نامه سازمانی بین اوقاف و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان متذکر شد: تا کنون بیش از 2 هزار جلد سند مالکیت به نام موقوفات استان صادر شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از 305 جلد سند مالکیت مربوط به موقوفات استان و همچنین 2 هزارو 941 سند رقبات موقوفات طی 8 ماهه نخست امسال اخذ و صادر شده است.

 

مهر آسا در خصوص اقدامات انجام شده درامور حقوقی موقوفات اضافه کرد:در 8ماهه سال جاری از مجموع 238فقره پرونده تعداد 126 پرونده تعیین تکلیف شد.

 

آیین نامه مسابقات بین المللی قرآن با مسابقات کشوری هماهنگ شود

محمد رضا شهیدی پور، داور این دوره از مسابقات اظهار داشت: مسابقات سراسری سازمان اوقاف پیشانی و الگویی برای مسابقات قرآن در سطح کشور است زیرا سطح این مسابقات بسیار بالا است و شرکت کنندگان در این مسابقات نیز باید خود در مراحل مختلفی شرکت کنند.

 

داور سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیان کرد: رقابت در این مسابقات آزاد است و اعمال محرومیت برای نفرات برتر نتیجه ای به دنبال ندارد بلکه بهتر است برای این افراد مرحله ای به نام فینال فینالیستها تعریف شود.

 

شهیدی پور با اشاره به اینکه حدود 10 درصد متسابقین نفرات جدید هستند گفت: از قبل مقرر شده بود که هر پنج سال یکبار آیین نامه مسابقات قرآن سازمان اوقاف مورد بازبینی قرار گیرد و در همایشی که امسال در قم برگزار شد ، تغییراتی جزئی و نه کلی اعمال شد.

 

وی افزایش تعداد آیتم های داوری را سبب سخت تر شدن قضاوت ها دانست و افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا آیین نامه مسابقات بین المللی با مسابقات کشوری تطبیق یابد زیرا آیین نامه بسیاری از کشورها الهام گرفته از کشور ایران است.

 

90 محفل انس با قرآن در کرمانشاه برپا شده است

حجت‌الاسلام سیدجواد جاسمی، مسئول کمیته نمایشگاه‌های ستاد اجرایی مسابقات در کرمانشاه گفت: 34 کارگاه آموزشی قرآنی در هشت شهرستان استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

 

وی اضافه کرد: این کارگاه‌های آموزشی با محوریت مهارت‌های زندگی قرآنی و عناوین مختلف همچون «هر مادر ایرانی، یک معلم قرآنی» برگزار شده است و در آن اساتید برجسته به ارائه روش‌های نوین آموزش قرآن می‌پردازند.

 

جاسمی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در استان تصریح کرد: تاکنون 90 محفل انس با قرآن در استان برگزار شده و همچنان تقاضا برای افزایش این محافل ادامه دارد؛ این در حالی است که 70 محفل انس با قرآن در سازمان اوقاف و امور خیریه برای استان در نظر گرفته شده بود.

 

مسئول کمیته نمایشگاه‌های ستاد اجرایی استانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه به برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در حاشیه این مسابقات اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه غرفه‌های متعددی همچون عفاف و حجاب، باغ قرآن و عرضه محصولات فرهنگی و نرم‌افزارهای قرآنی وجود دارد.

 

بارگذاری تمامی رویدادها در کانال تلگرامی مسابقات قرآن

علیرضا ترکی ، مسئول فناوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم  اظهارداشت : در مجموع 12 دستگاه رایانه برای بخش خبرنگاران ، 15 دستگاه لپ تاپ برای داوران ، 32 دستگاه لپ تاپ برای رقابت های رشته معارف بخش برادران، 12 دستگاه لپ تاپ برای رقابت های رشته معارف بخش خواهران آماده سازی وبه کار گیری شد. .

 

وی با بیان اینکه 4 خط اینترنت برای سالن مسابقات فراهم شد ، گفت : اینترنت 4 مگابایت برای بخش خبرنگاران ، اینترنت 6 مگابایت برای بارگذاری رویدادها در کانال تلگرامی مسابقات توسط رادیو قرآن ، اینترنت 4 مگابایت برای صداوسیما و اینترنت 10 مگابایت برای انتقال صوت و تصویر برروی سایت در این دوره از مسابقات فراهم شده است.

 

ترکی از اختصاص 15 خط تلفن اختصاصی برای سالن های برگزار کننده این مسابقات خبرداد و تصریح کرد : بیش از یکهراز متر کابل جهت انتقال تصویر و شبکه در سالن مسابقات تعبیه شد.

 

مسئول فناوری سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به انجام طرح اجرای نمایش آیات در سالن مسابقات تصریح کرد : اجرای محاسبات نرم افزاری عملکرد متسابقین از دیگر اقدامات تیم فناوری این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم است.

 

ترکی در پایان از تلاش های کارشناسان فناوری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به منظور فراهم سازی امکانات لازم و زحمات شبانه روزی قدردانی کرد.1325/د101/ف2

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات