۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۰۹۲۴۲
معاون پژوهشی جامعة المصطفی:

گرایش جهان به معنویت ورود جدی حوزه در عرصه پژوهش را می‌طلبد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خالقی پور با اشاره به نیاز مردم دنیا برای آشنا شدن با علوم اهل بیت(ع) گفت: حوزه‌های علمیه باید ورود جدی تری به عرصه پژوهش داشته باشند و نیازهای معرفتی جامعه بشری را پاسخ دهند.
حجت الاسلام خالقي پور

حجت الاسلام مجید خالقی پور، معاون پژوهشی جامعة المصطفی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با پژوهش‌های دینی اظهار داشت: با توجه به رویکرد جدیدی که در جهان با آن رو به رو هستیم؛ گرایش گسترده‌ای را نسبت به معنویت و دین و به ویژه مکتب اهل بیت(ع) احساس می‌کنیم که نمونه آن را در راهپیمایی ده میلیونی نیجریه مشاهده کردیم.

 

وی با اشاره به این که امروزه ما شاهد برخوردهای وهابیت با شیعیان نیجریه هستیم، گفت: این نیاز ها و این رویکرد وسیع جهان به مکتب اهل بیت(ع) می‌طلبد که ما ورود جدی تری نسبت به پژوهش‌های دینی داشته باشیم و نیاز های امروز دنیا در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و معرفتی جامعه بشری را  پاسخ دهیم.

 

معاون پژوهشی جامعة المصطفی با اشاره به این که پژوهشگرهای ما هم به لحاظ محتوایی و هم به لحاظ روشی توانایی خوبی دارند، خاطرنشان کرد: مهمترین آسیبی که امروز داریم عدم ارتباط منطقی بین نیازهای جامعه و نیروهای پژوهشی است و با وجود این که منابع چند هزار ساله از ادیان ابراهیمی گرفته تا دین اسلام در اختیار داریم اما متأسفانه پژوهشگران حلقه ارتباطی با نیازهای جامعه و دنیا را نتوانستن کشف کنند.

 

وی توانمند کردن پژوهشگران به اسلوب‌های جدید پژوهشی را برای بهبود وضعیت پژوهش دینی ضروری دانست و افزود: اساتید حوزه باید با  تعلیم زبان روز پژوهش توانایی پژوهشگران در زمینه منطق پزوهش و زبان پژوهش بالا ببرند و اگر به آن واقف بشمند و تسلط پیدا کنند می‌توانند ارتباط بهتری را با نهادهای پژوهشی دنیاو نیاز های پژوهشی روز دنیا بر قرار کنند./843/ت302/س

ارسال نظرات