۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۳۰۹۱۷۸
رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور:

شیعه همیشه در محاصره توطئه های دشمن قرار داشته است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که امروز در یک دوره استثنایی قرار داریم، گفت: در طول تاریخ اسلام، شیعه همیشه در محاصره دشمن و توطئه های دشمنان قرار داشته است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن رباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، سه شنبه شب در جمع مدیران و اساتید حوزه های علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، برزک، نطنز و اردستان در حسینیه علی اکبر(ع) کاشان گفت: در هیچ دوره ای از تاریخ تشیع تا به امروز مانند این عصر تشیع و اهل بیت(ع) مورد هجوم دشمن قرار نداشته است.

 

وی افزود: در هیچ دوره ای مانند عصر حاضر شیعه و مکتب اهل بیت مورد هجوم همه جانبه دشمن قرار نگرفته است اما در عین حال در هیچ دوره ای از تاریخ هم مانند این عصر تشیع و این مکتب انسان ساز مورد توجه و اقبال جهانیان قرار نگرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: امروز هم مخاطرات برای تشیع بسیار جدی است و هم فرصت ها بسیار ارزشمند است و ما در هیچ کجای تاریخ این عزت و عظمت و گسترش را نداشته ایم که در کشورهایی که نامی از تشیع در آن نبوده است امروز میلیون ها شیعه دارد.

 

به گفته وی، اگر امروز شیعه مورد هجوم دشمنان است به دلیل گسترش تشیع و گرایش به مکتب اهل بیت(ع) و توجه به این مکتب است که سراسر جهان را فرا گرفته است.

 

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: اگر بستن یک روسری خطر نداشت علت ممنوع کردن روسری در کشوری که مدعی مهد آزادی است چه معنایی می تواند داشته باشد.

 

وی افزود: از نفوذ این فرهنگ و تمدن به وحشت افتاده اند و سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر قتل عام صدها نفر از مردم بیگناه، تعامل بین المللی در مقابله با این فرهنگ و تمدنی است که جای خودش را در دنیا باز می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ربانی یاد آور شد: امروز در سه دایره به طور جدی هجوم همه جانبه با تمام ابزارهای روان شناسی، جامع شناسی، هنر، فیلم، شعر، داستان در همه سطوح بر علیه این فرهنگ و تمدن معارضه می کنند.

 

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: این هجوم همه جانبه علیه تشیع در همه جا وجود دارد و گویا هیچ خطر دیگری آنها را جز تشیع تهدید نمی کند و گویا همه چیز را حل کردند فقط تشیع باقی مانده است که همه ابزارهای خود برای مقابله با تشیع بسیج کردند.

 

وی با بیان این که همه تلاش ها برای این است که این فرهنگ و تمدن شکسته شود یاد آور شد: اما گرایش جدی دنیا به این است که پیام مکتب اهل بیت را بشوند و خیلی از دانشگاه های دنیا برای شناخت از تشیع درخواست اعزام کارشناس دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در ادامه کار جذب و آموزش و پذیرش از سوی حوزه های علمیه و کار پشتیبانی از طلاب و حوزه های علمیه را توسط مرکز خدمات دانست و گفت: حوزه های علمیه و مرکز خدمات حوزه های علمیه دو بال یکدیگر هستند تا بتوانند کادری تربیت کنند که از حریم مکتب اهل بیت و خون شهدا و راه امام دفاع کند.

 

وی افزود: مرکز خدمات برای حوزه های تحت پوشش مدیریت حوزه های علمیه برادران در سراسر کشور و 12 هزار طلبه غیر ایرانی از یکصد کشور دنیا به عنوان چتری برای حمایت همه است.

 

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، توسعه خدمات مرکز از خدمات مادی به خدمات عاطفی و فرهنگی و توسعه جامعه هدف را از جمله برنامه های پیش بینی شده مرکز خدمات حوزه های علمیه اعلام کرد.

 

شایان ذکر است، همایش مدیران و اساتید حوزه های علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان و نطنز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی مدیر مرکز خدمات حوزه های علیمه کشور در حسینیه علی اکبر(ع) کاشان برگزار شد./1307/202/ب1

ارسال نظرات