۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۰۹۱۱۰
معاون قوه قضاییه:

خبرگان نباید دستخوش کشمکش های حزبی قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون قوه قضاییه ضمن ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی تعیین رهبری و نظارت بر باقی ماندن اوصاف رهبری است.
حجت الاسلام هادي صادقي معاون فرهنگي قوه قضاييه حجت الاسلام هادي صادقي معاون فرهنگي قوه قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه عصر امروز سه شنبه ضمن ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران، گفت: حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به این جهت است که این مجلس یکی از مهمترین ارکان نظام محسوب می شود، به دلیل این که تعیین رهبری که ضامن بقای نظام و اسلامیت نظام و پیشرفت کشور است به واسطه این مجلس انجام می شود.

 

 

وی، ادامه داد: اگر انسان بتواند در این عرصه نقشی ایفا کند به نظر می رسد در ایفای یک وظیفه جدی عمل کرده و توانسته در موقع حساس که ممکن است کشور نیاز پیدا کند ضمانتی که برای بقای نظام وجود دارد همچنان محفوظ بماند.

 

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به موضوع مطرح شده پیرامون وظیفه نظارتی مجلس خبرگان بر رهبری تصریح کرد: وظیفه اصلی مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی تعیین رهبری و نظارت بر باقی ماندن اوصاف رهبری است که این نظارت یک نظارت خاص است و با نظارت عملکردی که دستگاه های دیگر دارند متفاوت بوده و نباید با نظارت های متعارف اشتباه گرفته شود.

 

 

معاون قوه قضاییه در ادامه سخنان خود اظهار کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره) خبرگان بودند که به سرعت توانستند نقش خود را ایفا و مقام معظم رهبری را انتخاب کنند، درست است که این نقش دائم و بطور روزمره ایفا نمی شود اما اگر نباشد در مواقع حساس آسیب فراوانی به کشور وارد می شود.

 

 

وی، افزود: بعضی ممکن است بگویند مجلس خبرگان رهبری کار زیادی ندارد اما باید بدانند که وجود خبرگان برای مواقع حساس و ضروری مهم است، مجلس خبرگان رهبری جنبه تامین مشروعیت نظام و همچنین جنبه مردمیت نظام را برعهده دارد که راس نظام را تعیین می‌کند.

 

 

جناحی کردن مجلس خبرگان رهبری ممکن نخواهد بود
حجت الاسلام هادی صادقی همچنین در حاشیه حضور در ستاد انتخابات کشور درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اظهارات برخی جریان ها مبنی بر جناحی نشان دادن مجلس خبرگان رهبری، گفت: جناحی کردن مجلس خبرگان ممکن نخواهد بود زیرا آن مجلسی که ما می شناسیم و بیشتر افرادی که در این عرصه حاضر هستند فراتر از جناح بندی ها هستند.


وی افزود: افرادی که به دنبال جناحی کردن مجلس خبرگان هستند به طور طبیعی به دنبال رسیدن به مقاصد حزبی خود بوده و این اهداف خویش را بر مصلحت کشور ترجیح می دهند، در مقابل این اقدام باید انسان مراقب رفتار خویش باشد زیراکه اسلامیت و جمهوریت نظام وابسته به مجلس خبرگان است.


حجت الاسلام صادقی ادامه داد: داوطلبان شرکت در انتخابات خبرگان این نهاد را دست خوش بازی های حزبی و گروهی قرار نداده و همه باید پشتیبان رهبری باشند، خبرگان نباید دستخوش کشمکش های حزبی قرار گیرد زیرا همانطور که رهبری فراگیر است مجلس خبرگان نیر باید این ویژگی را داشته و جناحی نباشد./811/پ202/ج1

 

ارسال نظرات