۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۳۰۸۹۴۵

آمار داوطلبان انتخابات خبرگان در آذربایجان‌شرقی به 20 نفر رسید

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان این‌که آمار داوطلبان انتخاب خبرگان در آذربایجان‌شرقی به 20 نفر رسید، گفت: جوان‌ترین و مسن‌ترین داوطلب ورود به مجلس خبرگان رهبری در این استان به ترتیب 31 و 87 سال سن دارند.
سعيد شبستري، رييس ستاد انتخابات استان آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع خبرنگاران به ارائه آخرین آمار داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان پرداخت و اظهار داشت: تا پایان روز سوم ثبت‌نام 162 نفر نام‌نویسی کرده اند که 66 نفر از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر هستند.

 


وی با بیان این‌که جوان‌ترین داوطلب نمایندگی مجلس در استان 30 و مسن‌ترین آنان 73 سال سن دارند، خاطرنشان کرد: هشت نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان روحانی هستند، همچنین تاکنون شش نفر از نمایندگان فعلی استان در مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.

 


شبستری با بیان این‌که شمار داوطلبان زن نیز 14 نفر است که 11 نفر از آنها در تبریز ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: از شهرهای مرند و جلفا 14 نفر، اهر و هریس و سراب هرکدام 11 نفر، میانه 9 نفر، ملکان 8 نفر، مراغه و عجب‌شیر و کلیبر، خداآفرین و هوراند هرکدام 7 نفر، ورزقان، "هشترود و چاراویماق،  بستان‌آباد و بناب هرکدام 6 نفر و شبستر 5 نفر نام‌نویسی کرده اند.

 


رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان را که برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری تبریز مراجعه کرده‌اند، 20 نفر اعلام کرد و گفت: جوان‌ترین و مسن‌ترین داوطلب ورود به مجلس خبرگان رهبری در این استان به ترتیب 31 و 87 سال سن دارند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: افرادی که در انتخابات ثبت‌نام کرده یا قصد ثبت‌نام دارند حق نصب بنر در سطح استان را ندارند و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد خواهد شد، که البته تاکنون مواردی از تخلفات کاندیداهای احتمالی به مراجع قضایی اعلام شده است.

 


شبستری با اشاره به این که هیات‌های اجرایی در تمام شهرستان‌های استان تشکیل شده است، گفت: هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها هشت عضو اصلی دارد و سه نفر نیز به عنوان هیات اداری فعالیت خواهند کرد، بعد از پایان ثبت‌نام کاندیداها، صلاحیت آنها در هیأت‌های اجرایی از طریق استعلام از مراجع چهارگانه بررسی و سپس به هیات‌های نظارت ارسال خواهد شد.

 


رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی همچنین آخرین مهلت ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به ترتیب دوم و چهارم دی اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام از ساعت 8 صبح تا 17 هر روز انجام می‌شود و البته مراکز ثبت‌نام تا آخرین مراجعه کاندیداها در هر روز کار ثبت‌نام را انجام خواهند داد.

 


وی با بیان این که تمام تلاش ما برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف، بی‌طرفانه و با حضور حداکثری مردم و همه گروه‌های سیاسی در چارچوب نظام است، افزود: انتخابات متعلق به همه ملت ایران است و همه گروه‌ها و سلایق باید در آن مشارکت کنند، مجریان انتخابات تلاش می‌کنند در نهایت صداقت و امانت‌داری رای مردم را جمع‌آوری کنند./935/202/ب1

ارسال نظرات