۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۳۰۸۸۴۵
در نشستی خبری مطرح شد؛

تشریح جزییات فعالیت و برنامه های کاروان روایت فتنه/ دیدار اعضای کاروان با مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی کاروان طلبگی روایت فتنه در نشستی خبری جزییات فعالیت این کاروان را تشریح کرد و از دیدار اعضای این کاروان با یکی از مراجع تقلید و علما خبر داد.
نشست خبري کاروان روايت فتنه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری تشریح فعالیت دومین کاروان طلبگی روایت فتنه، پیش از ظهر امروز در محل خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.
مهدی افراز دبیر اجرایی کاروان روایت فتنه در این نشست خبری با بیان این که سعی کرده ایم روایت وقایع سال 88 با افرادی باشد که در متن فتنه و اتفاقات سال 88 حضور داشته اند، گفت: بنای کاروان روایت فتنه از بدو طراحی بر محور حلقه های روایتی است و این مهم با حضور روایان در نقاط مختلف انجام می شود.
 
وی با بیان این که کاروان روایت فتنه از سال گذشته فعالیت خود را در شهرهای قم و تهران آغاز کرد، گفت: قم پایگاه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی است و در فتنه سال 88 دستخوش مسائل و اتفاقات مهمی بود؛ شهر تهران نیز پایتخت سیاسی کشور است و رخدادهای مختلف و مهمی در سال 88 در این شهر اتفاق افتاد.
 
دبیر اجرایی کاروان روایت فتنه بیان داشت: در سال گذشته کاروان روایت فتنه در 14 نقطه که به نحو سلبی و یا ایجابی در فتنه موضوعیت داشت، برنامه روایت گری فتنه را دنبال کرد و روشنگری هایی نسبت به اتفاقات رخ داده صورت گرفت.
 
افراز با بیان این که در سال گذشته از بیست نفر روای و تحلیگر برای  تبیین ابعاد مختلف فتنه استفاده کردیم، گفت: امسال نیز 16 راوی و هشت سخنران و تحلیلگر در 12 نقطه در شهر مقدس قم و تهران بحث روایت فتنه را انجام خواهند داد.
 
طلبه حوزه علمیه قم اضافه کرد: امسال و همزمان با ایام دهه بصیرت، در استان های تهران، قم، یزد و خراسان رضوی به صورت خودجوش و با الهام از کاروان روایت فتنه، برنامه های روشنگری و تبیین فتنه 88 انجام خواهد شد.
 
وی افزود: مخاطبان این کاروان های خودجوش نیز دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و دیگر اقشار مردمی هستند.
 
افراز بیان کرد: این اتفاقات نوید بخش فراگیر شدن کاروان های روایت فتنه در سالیان آینده خواهد بود و ملت ما حوادث سال 88 را به عنوان درس ها و عبرت های فراموش نشدنی از یاد نخواهند برد.
 
دبیر اجرایی کاروان روایت فتنه از استقبال خوب طلاب و روحانیان حوزه علمیه جهت مشارکت در اجرای این طرح خبر داد و گفت: تاکنون سیصد نفر برای حضور در بحث روایت گری این کاروان نام نویسی کرده اند، که البته با توجه به محدودیت هایی که داریم تنها می توانیم از ظرفیت عده ای معدود استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به حمایت معنوی ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله 9دی از فعالیت کاروان روایت فتنه در سال گذشته و امسال، گفت: فعالیت کاروان روایت فتنه در سال گذشته بازتاب و بازخورد بسیاری خوبی داشت و موجب آشفتگی، دستپاچگی و سراسیمه شدن جریانی شد که سردمداری فتنه را دنبال می کردند.
 
افراز اظهار داشت: رسانه های ضد انقلاب و معاند سعی در مخدوش کردن این حرکت داشتند و مقالاتی نیز علیه فعالیت کاروان روایت فتنه به نگارش درآمد؛ یکی از سران فتنه نیز در همان بدو فعالیت کاروان، با صدور بیانیه ای عصبانیت خود را از این اقدام نشان داد.
 
دبیر اجرایی کاروان روایت فتنه افزود:  در مقابل، نیروهای ارزشی و انقلابی و دلسوز از فعالیت کاروان روایت فتنه استقبال بسیار خوبی کردند و رسانه های جبهه انقلاب نیز به خوبی اقدامات و فعالیت های این کاروان را پوشش خبری دادند.
 
افراز بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با امتداد این کاروان در چند سال آینده اهدافی که دوستان با دغدغه های انقلابی دارند را به سرانجام خوبی برسانیم.
 
وی از دیدار اعضای کاروان روایت فتنه با مراجع تقلید و علما خبر داد و گفت: روز چهارشنبه دوم دیماه، اعضای کاروان خدمت یکی از مراجع تقلید به نمایندگی از تمام این بزرگواران خواهند رسید و ضمن تجلیل از مواضع روشنگرانه آنان در دفاع از انقلاب، ولایت و مقابله با جریان فتنه، کسب رهنمود خواهند کرد.
 
افراز افزود: فعالیت اصلی کاروان روایت فتنه از روز پنج شنبه سوم دی  در قم آغاز خواهد شد و روز جمعه چهارم دیماه نیز برنامه روایت فتنه در تهران دنبال خواهد شد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات