۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۳۰۸۷۵۰
استاد حوزه علمیه:

امید مدافعان حرم به ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دارستانی با بیان اینکه عظمت اسلام به غیرت و تعصب شیعه است، گفت: امروز ده‌ها هزار شیعه ایرانی، عراقی، افغانی، پاکستانی و یمنی می‌جنگند تا شیعه بماند و امید مدافعان حرم به ایران است.
حجت الاسلامم دارستاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد دارستانی در مراسم شب شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با بیان اینکه مهم‌ترین سوالی که شیعه باید بپرسد و تاریخ باید آن را پاسخ دهد علت مظلومیت امیرالمومنین(علیه السلام) است، اظهار کرد: مظلوم کسی است که از پشت با خنجر ضربه می‌خورد ولی اجازه ناله و گلایه کردن ندارد.

 

وی در ادامه به تبیین فضائل امیرالمومنین(علیه السلام) پرداخت و ادامه داد: قریب به 130 سال قبر امیرالمومنین(علیه السلام) مخفی بود و اصلی‌ترین دلیل آن این بود که پیکر مطهر ایشان در قبر امنیت نداشت. ایشان چه جرمی داشتند؟ فرزندان ایشان به چه جرمی شهید شدند؟ جرم امام حسین(علیه السلام) چه بود که در کربلا آن فجایع را علیه ایشان رقم زدند؟ یاران باوفای آن حضرت چرا همگی شهید شدند؟ اینها سئوالاتی است که باید تاریخ پاسخ آن را بگوید.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در دوران منصور شیعه را در دیوارها زنده به گور می‌کردند، افزود: در دوران هارون، مامون و متوکل با شیعیان چه کردند. در تاریخ طبری اهل سنت آمده است که در دوران منصور 36 هزار زن علویه در سیاه چال‌های منصور زندانی بودند.

 

دارستانی با تاکید بر اینکه بیش از یک هزار و 400 سال شیعه به جرم ارادت و پیروی از امیرالمومنین(علیه السلام) سنگین‌ترین ستم‌ها را تحمل کرده و شهید داده است، بیان کرد: صدام در طول حکومت خود بیش از چهار میلیون و 600 هزار شیعه را کشت. در نیجریه 900 انسان را به یک جرم کشتند و آن این بود که اربعین پنج میلیون شیعه در این منطقه دور پرچم امام حسین(علیه السلام) عزاداری کردند.

 

وی گفت: در عراق، سوریه، یمن، افغانستان و پاکستان شیعیان فقط به جرم علی دوستی کشته می‌شوند. ولی اگر شیعیان نبودند امروز منطقه حیات خلوت یهود بود. عظمت اسلام به غیرت و تعصب شیعه است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه آیت الله زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه 30 سال است که شیعه شده و چهار پسر خود را در راه شیعه نثار کرده است، اظهار کرد: غربت مولا علی(علیه السلام) در دو جمله است، هر کس می‌خواهد پیامبر(صلی الله علیه و آله) را بزند باید از امیرالمومنین(علیه السلام) رد شود و چون نمی‌توانستند از این سپر عبور کنند، از علی(علیه السلام) کینه به دل گرفتند.

 

دارستانی افزود: جمله دوم این است که هرکس را خدا و پیامبر(صلی الله علیه و آله) می‌خواهند بزنند علی(علیه السلام) باید آن را بزند. اگر امروز 73 فرقه دور پیامبر(صلی الله علیه و آله) می‌گردند به واسطه غربت امیرالمومنین(علیه السلام) است که آبرو و عزتش را داد تا پیامبر(صلی الله علیه و آله) بماند.

 

وی ابراز کرد: می‌خواستند پیامبر(صلی الله علیه و آله) را بکشند و علی(علیه السلام) خود را سپر بلای ایشان کرد و به همین دلیل از ایشان کینه به دل گرفتند.

 

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه امام زمان سپر می‌خواهد و اگر سپر نباشد دشمنان به فکر زدن ایشان می‌افتند، خاطرنشان کرد: امروز ده‌ها هزار شیعه ایرانی، عراقی، افغانی، پاکستانی و یمنی می‌جنگند تا شیعه بماند و امید مدافعان حرم به ایران است./1323/د102/ف2

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات