۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۳۰۸۷۰۵
در مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران صورت می‌گیرد؛

بیعت کودکان با امام عصر در ماه ربیع‌الاول/ اجرای سرودهای مهدوی ویژه کودکان

خبرگزاری رسا ـ مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران از برگزاری ویژه‌برنامه‌های مرکز گل نرگس در ماه ربیع‌الاول از جمله آشنایی کودکان با احادیث چشم‌اندازهای ظهور، اجرای سرودهای مهدوی و بیعت کودکان با امام عصر(عج) خبر داد.
مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سجاد نیکخو، مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: مرکز فرهنگی گل نرگس مسجد مقدس جمکران در ماه ربیع الاول، فعالیت‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان تدارک دیده است و غرفه‌ها و راهروهای این مجموعه متناسب با ایام سالروز امامت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و 17 ربیع الاول فضاسازی شده است.


مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: به مناسبت سالروز امامت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، ویژه‌برنامه‌های مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران از روز جمعه (27 آذر) آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

 

ارائه احادیث چشم‌اندازهای ظهور به کودکان در غرفه‌های مرکز گل نرگس
حجت الاسلام نیکخو گفت: 12 حدیث درباره چشم‌انداز ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) توسط کارشناسان مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران انتخاب شده است که به صورت قابل فهم برای کودکان ارائه می‌شود تا کودکان با اتفاقات پس از ظهور آشنا شوند.


وی افزود: هر یک از احادیث همراه با ترجمه آن بر روی قالب‌های گنجشک طراحی شده است که در هر غرفه نصب می‌شود و فعالیت‌های هر یک از غرفه‌ها متناسب با این احادیث برگزار می‌شود تا کودکان با مضمون احادیث بهتر آشنا شوند.



مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: قصه‌گویی، اجرای برنامه عروسکی و نمایشگاه آثار کودکان از جمله برنامه‌هایی است که متناسب با احادیث چشم‌انداز ظهور برای کودکان ارائه می‌شود.



اجرای سرودهای مهدوی ویژه کودکان در مرکز گل نرگس
حجت الاسلام نیکخو با بیان این که شعرخوانی و اجرای سرود از جمله برنامه‌های جذاب مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران است، ادامه داد: سرود «خنده بهار» ویژه ایام نهم ربیع‌الاول برای کودکان در نظر گرفته شده است که کودکان این سرود را همخوانی می‌کنند.


وی یادآور شد: سرود خادمان با عنوان «من می‌خوام مثل آقام با همه مهربون باشم» از دیگر برنامه‌هایی است که کوکان همنوا با گروهی از خادمان مسجد مقدس جمکران اجرا می‌کنند و علاقه خود را به خادمی امام عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) ابراز می‌کنند.



بیعت کودکان با امام عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در مرکز گل نرگس
مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران با بیان این که کودکان در مرکز گل نرگس با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیعت می‌کنند، گفت: مربیان مسجد مقدس جمکران به اجرای شعرهای کودکانه با مضمون بیعت با امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) می‌پردازند و در این برنامه، کودکان با امام عصر خود بیعت می‌کنند.


حجت الاسلام نیکخو افزود: به مناسبت سالروز امامت امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، ندای «لبیک یا مهدی» توسط زائران مسجد مقدس جمکران در شب نهم ربیع الاول بعد از نماز مغرب و عشاء طنین‌انداز می‌شود و کودکان نیز همزمان با این برنامه در مرکز گل نرگس و یا محوطه آن، ندای «لبیک یا مهدی» سر می‌دهند.


وی یادآور شد: اجرای قصه «امید آخر» با مضمون شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) و بیعت با حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از دیگر برنامه‌های مرکز گل نرگس در روز نهم ربیع الاول است.



حضور 300 دانش‌آموز در مرکز گل نرگس در روز نهم ربیع‌الاول
مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: مجموعه گل نرگس در روز دوشنبه (30 آذر مصادف با نهم ربیع‌الاول)، میزبان 300 دانش‌آموز است که در سه گروه از فعالیت‌ها و ویژه‌برنامه‌های این مجموعه بهره‌مند می‌شوند.


حجت الاسلام نیکخو در پایان گفت: مجموعه فرهنگی گل نرگس مسجد مقدس جمکران در شب نهم ربیع‌الاول از اذان مغرب تا پایان مراسم مسجد مقدس جمکران پذیرای کودکان در این مجموعه است./1323/د102/ف2

منبع:روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات