۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۳۰۸۶۲۶
معاون پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

تنها 6 درصد از خانواده های ایرانی طرح تربیتی مناسب فرزندان خود را دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا گفت: حوادث و وقایع دوران آخرالزمان در روایات بیان شده و یکی از اهداف صدور اینگونه روایات، بیان اخباری از آینده برای اتخاذ روش هایی برای مقابله با آسیب های آن بوده است.
 خانواده و ماهواره
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی یوسفیان، ظهر امروز در جلسه کمیته خانواده شهرضا، با اشاره به بروز آسیب های مختلف در حوزه خانواده عنوان کرد: شیطان در آخر الزمان دام های خود را گسترده و برای انهدام تمامی دستاوردهای اسلامی تلاش می کند.
 
وی تصریح کرد: بر اساس روایات شیطان در دوران آخرالزمان، تمامی طرفندها و حیله های خود را از سوی ایادی و نیروهای خود برای تخریب مبانی اجتماعات انسانی به کار می گیرد و از این جهت به لزوم حفظ دین در این دوران تأکید بسیاری شده است.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا تأکید کرد: روایات اسلامی نشان می دهد، خانواده مهم ترین هدف شیطان در طرح دسیسه ها و توطئه هاست، البته مقصود از شیطان، به تصریح قرآن شیاطین جنی و انسی هستند اما آنچه مهم است هدف و مقصود همه آن ها در فروپاشی خانواده هاست.
 
حجت الاسلام یوسفیان گفت: خانواده در اسلام از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است، پیامبر اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع)، روایات زیادی در خصوص نحوه تربیت فرزندان و اداب سلوک در خانواده مطرح شده است، بررسی این روایات نقش مؤثر خانواده در محیط اجتماع را نشان می دهد.
 
وی تصریح کرد: مهم ترین آسیب های اجتماعی در عصر آخر الزمان پس از خانواده، متوجه جنس مؤنث است؛ توجه به احکام و مبانی دینی ضامن سعادت دنیا و آخرت همه افراد به ویژه زنان است اما لزوم توجه به این احکام در این عصر اهمیت بیشتری پیدا می کند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بیش از 11 میلیون جوان مجرد در کشور عنوان کرد: افزایش آمار تجرد معضل بزرگ اجتماعی عصر حاضر است که از جنبه های گوناگون فرد و جامعه را تحت تدثیر قرار می دهد.
 
حجت الاسلام یوسفیان تصریح کرد: خانواده از جنبه های گوناگون دارای اهمیت است و از این جهت لازم است مسائل و معضلات آن در بخش های مختلف بررسی و آسیب شناسی شود؛ یکی از مهم ترین بخش های اجتماعی در مسائل خانواده، دوران قبل از ازدواج است که دختر و پسر باید در این دوران با آموزش های لازم روانشناسی و مذهبی، آمادگی تشکیل خانواده را پیدا کنند.
 
وی اذعان کرد: علی رغم آسیب ها و معضلات مختلفی که فرد و خانواده را تهدید می کند، تنها 6 درصد از خانواده های کشور، طرح تربیتی مناسبی برای فرزندان خود دارند، این مسأله بدان معنی است که در این خانواده ها دور نمای تربیتی فرزندان به درستی مشخص نیست.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، وقوع طلاق را یکی از بدترین آسیب های اجتماعی برشمرد و افزود: معمولاً بیشتر طلاق ها در سه سال اول زندگی مشترک ایجاد می شود، با توجه به اهمیت هر گونه آمار و اطلاعاتی در خصوص آسیب های خانوادگی، دانستن این مسئله می تواند از بروز بسیاری از آسیب های بعدی جلوگیری کند.
 
حجت الاسلام یوسفیان تأکید کرد: حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی کشور است که می تواند با ارائه آموزه های لازم در حوزه پژوهش های میدانی و تحقیقات علمی، راه حل های مناسبی برای مقابله با آسیب های خانواده ارائه کند، اما تاکنون به درستی از مطالعات انجام شده در این زمینه استفاده نشده است.
 
وی اظهار کرد: دیدگاه های معنوی افراد نیز در حوزه آسیب های اجتماعی مهم و کارآمد است، هر اندازه افراد از ایمان و تعهد بیشترین نسبت به مسائل اعتقادی برخوردار باشند، به همان اندازه از وقوع موادی همچون طلاق و تنش های خانوادگی، بیشتر جلوگیری می کنند.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا در پایان، گفت: حوادث و وقایع دوران آخرالزمان در روایات بیان شده و یکی از اهداف صدور اینگونه روایات، بیان اخباری از آینده برای اتخاذ روش هایی برای مقابله با آسیب های آن بوده است./868/202/ب1
ارسال نظرات