۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۰۸۴۹۷

یکصد و پنجاه و یکمین شماره ماهنامه فکه در بازار نشر

خبرگزاری رسا ـ یکصد و پنجاه و یکمین شماره ماهنامه فکه از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه به انتشار رسید.
يکصد و پنجاه و يکمين شماره ماهنامه فکه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکصد و پنجاه و یکمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه به مدیر مسؤولی علی حسین‌پور از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه ویژه آذر 94 به انتشار رسید.

 

این شماره از ماهنامه فکه از بخش­های «یادداشت»، «فردا»، «امروز»، «دیروز»، «رزمنده» و «فکه+» تشکیل شده است.

  

در بخش یادداشت این ماهنامه موضوعاتی همچون «نوبت به نوبت» و «دیپلماسی تصادفی»، «اربعین حسینی، حجی که از ما دریغ شد»، «بدترین خیانت و بدترین اهانت» و «ما امیدوارترین ملتیم» به چشم می‌خورد.

 

مقاله «بدترین خیانت و بدترین اهانت» به قلم سید علی اکبر مصطفوی است، در این متن می­خوانیم:

 

در نظام مقدس جمهوری اسلامی خیانتی بدتر از این نیست که برای کسب جایگاه و متاع فربینده دنیا، با نیرنگ و فریبکاری و وعده­های دروغین از نام اسلام، ولایت فقیه، شهدا از یک طرف، و حسن نیت، صداقت، اعتماد و اعتقاد جامعه اسلامی از طرف دیگر سوء استفاده شود. بدترین اهانت نیز ناده گرفتن شعور و بصیرت جامعه است. این موارد بیشتر در زمان انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراها رخ می دهد.

 

 در این زمینه چاره و راهکار چسیت؟

 

(الف) ترویج امر به معرف و نهی از منکر.

 لازم به ذکر است در جامعه­ای که به جای ترویج امر به معروف و نهی از منکر؛ تظاهر و ریا کاری، تملق، چابلوسی، افراط و تفریط، تحریف و خرافه­گویی رایج شود، ناخودآکاه نفاق حاکم می­شود. با این وضعیت، جایی برای ترویج فرهنگ و جهاد و شهادت باقی نمی­ماند.

 

 (ب) دقت بیشتر شورای نهبان در تایید طلاخیت کاندیداها.

 شأیان ذکر است در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 اگر در مورد صلاحیت بعضی ازکاندیداها دقت بیشتری می­شد، چه بسا آن اتفاق ناگوار رخ نمی­داد.

 

(ج) اطاعات­پذیری علمی از ولایت فقیه.

 اطاعت علمی و اجرای ضوابط و رعایت عدالت اجتماعی مانع بسیاری از انحرافات و سوء استفاده­ها می­شود.

 

(د) رأی مردم در انتخاب کاندیداها، با آگاهی و تحقیق و در مسیر رضای خداوند و منافع جامعه باشد.

 اگر چنین شد، کاندیداها نخواهد توانست به فریبکاری و دادن وعده­های عمل نشدنی بپردازند و با توجه به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای دفاع از ارزشهای اسلامی صدها هزار شهید و ایثارگر تقدیم کرده است؛ با کمال تأسف بسیاری به جای این که علم و آگاهی، تقوا و درستکاری، تجارب و شایستگی افراد رأی دهند، به فامیل، دوست آشنا، بچه محل، همشهری و از همه بدتر به شهر ت اجتماعی اشخاص رای می­دهند و با این کار، بسیاری از انسان­های شایسته و خدمتگزار را خانه نشین می­کنند.

 

عنوان «تکیه بر تجربه» در بخش فردا و «علی امینی، مهره آمریکایی» و «پایان کوسه­ها» در بخش«دیروز» و «ورود به موقع» در بخش «امروز» مطالعه می‌کنیم.

 

«رزمنده» عنوان بخش دیگری از این ماهنامه است که دربردارنده موضوعاتی «همچون حبیب؛ رفیق نیمه راه»، «آخرین یاران»، «هنوز هم خروشان»، «دو دسته گل سرخ»، «شهید یعنی محبت در قامت خدمات»، «بنده خدا»، «جاودان، همچون نامش...»، «مادری با خاطرات پسران»، «مردی برای تمام فصول»، «ماه آخر آخر» و «شاهنامه» است.

 

در بخش «فکه +» این ماهنامه این مطالب را می‌خوانیم:‌ «پیشخوان»، «معرف کتاب».

 

یکصد و پنجاه و یکمین شماره ماهنامه فکه در 63 صفحه به قیمت 3000 تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه منتشر شده است./998/ن602/ق

ارسال نظرات