۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۰۸۴۸۳
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

ضرورت حضور افراد دوراندیش و افراد سیاسی به معنای حقیقی در مجلس خبرگان رهبری

خبرگزاری رسا ـ بر حضور افراد دوراندیش و افراد سیاسی به معنای حقیقی کلمه تأکید و خاطرنشان کرد: در این انتخابات باید افراد دوراندیش و افراد سیاسی به معنای حقیقی باشند تا جلوی احتمالات نفوذهای اجتماعی در رأس نظام را که به عنوانه ستون خیمه نظام هستند را بگیرند.
ضرورت حضور افراد دوراندیش و افراد سیاسی به معنای حقیقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام علی اصغر باغانی نماینده دوره دوم و سوم مجلس شورای اسلامی، در حاشیه ثبت نام مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به جایگاه رفیع خبرگان رهبری، اظهار کرد: با توجه به این که وظیفه نمایندگان خبرگان رهبری تقویت رأس نظام است از مهم ترین مجلس ها در ایران است چون تقویت رهبری و گزینش رهبر صالح از جایگاه خطیری برخوردار است.

 

وی با مقایسه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز مهم بوده اما مجلس خبرگان چون موضوع آن مهم است، شرایطی که برای آن در نظر گرفته می شود نیز ویژه است.

 

حجت الاسلام باغانی به شرایط نمایندگان مجلس خبرگان اشاره و بیان داشت: کسی که داوطلب مجلس خبرگان رهبری می شود باید عادل باشد و سوء سابقه نداشته باشد.

 

با شورایی کردن رهبری نمی توان کشور را اداره کرد

نماینده دوره دوم و سوم مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهار برخی افراد بر شورایی کردن رهبری، تصریح کرد: شورایی کردن رهبری درست نیست و با شورایی کردن رهبری نمی توان کشور را اداره کرد و امام علی(ع) نیز در این مورد می‌فرماید:«وای از شورا».

 

وی با مخالفت کردن بر شورایی کردن رهبری، گفت: من با شورایی کردن رهبری موافق نیستم در قانون اساسی نیز در فرضی از شورایی کردن رهبری اسم برده است که آن هم نارد است که در صورت نبود رهبر، دو یا سه نفر تصمیم می گیرند.

 

حجت الاسلام باغانی ایجاد صلاحیت برای افراد مطرود نظام را از اهداف مطرح کردن شورایی کردن نظام دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که این امر را مطرح می کنند مقاصدی دارند که برای افرادی را که مطرود هستند و جایگاهی در نظام جمهوری اسلامی ندارند، ایجاد صلاحیت کنند.

 

رهبری این نظام فراجناحی است

نماینده دوره دوم و سوم مجلس شورای اسلامی تلاش برخی از افراد را برای جناح های سیاسی برای جناحی کردن مجلس خبرگان را کاری نادرست عنوان و اظهار کرد: چون رهبری این نظام فراجناحی است و از همه اقشار و گروه ها است بنابراین جناحی کردن آن صحیح نیست.

 

وی به اهمیت این دوره از انتخابات اشاره و تصریح کرد: با توجه به این که گروه های تکفیری در نظام اسلامی پیدا شده و ادعای دروغین رهبری جهان اسلام را دارند و در داخل نیز افرادی مخالف تثبیت نظام و رهبر فعلی نظام هستند بنابراین از اهمیت ویژه برخوردار است.

 

حجت الاسلام باغانی بر حضور افراد دوراندیش و افراد سیاسی به معنای حقیقی کلمه تأکید و خاطرنشان کرد: در این انتخابات باید افراد دوراندیش و افراد سیاسی به معنای حقیقی باشند تا جلوی احتمالات نفوذهای اجتماعی در رأس نظام را که به عنوان ستون خیمه نظام هستند را بگیرند./1310/202/ب3

ارسال نظرات