۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۳۰۸۴۴۶
آیت الله نوری همدانی:

دشمن از نهم ربیع برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی استفاده می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که روز 9 ربیع عید شیعیان و روز بزرگی است، گفت: دشمن با پر رنگ کردن اختلافات و برگزاری جلسات مبتذل و افراطی قصد ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی را دارد که باید مسؤولان برگزاری جشن‌های 9 ربیع مواظب باشند.
 آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدویت، با بیان این که مطالب مربوط به امام زمان(عج) در منابع ما بسیار زیاد است، اظهار داشت: عنایت پیامبر(ص) و ائمه(ع) برای بیان این مطلب به اندازه چندین جلد کتاب است و منظور این بوده که این موضوع در جامعه همیشه مطرح باشد؛ زیرا در سرنوشت مردم مؤثر است و مبین وظایف شیعیان در آخر الزمان است.


وی با بیان این که در حوزه علمیه قم باید رشته‌های تخصصی شکل بگیرد، افزود: باید تخصص‌ها طبقه بندی شود و یک طبقه از طلاب مخصوص تحقیقات در رابطه با امام عصر(عج) باشد که بتواند شبهات را جواب بدهد و این نیازمند تخصص و تحقیق است.


استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به این که مفاهیم مهدویت و آخر الزمانی باید به خوبی تبیین شود، خاطرنشان کرد: در روایات زیادی از دجال نام برده شده است و باید مراد از دجال را مشخص کرد که آیا یک فرد است و یا یک گروه و یا رسانه و این که سفیانی چه کسانی هستند و چه تفکری دارند.


وی با بیان این که امام صادق(ع) در رابطه با هر مطلب تخصصی یک شاگرد را تربیت کردند که در آن موضوع پاسخگوی تمام شبهات و موضوعات بود، تصریح کرد: فرهنگ اسلامی بسیار وسیع است و یک نفر نمی تواند پاسخگوی همه مطالب و موضوعات باشد و لازم است در حوزه یک طبقه باشد که معلوم باشد و همه بدانند که در قم عده‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند.


حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: مسأله دیگر، صدا و سیما است که باید با شما هماهنگ باشند و به گونه‌‌ای تبلیغ کنند که همه بدانند امروز آغاز ولایت امام زمان(عج) است و همانطور که جریان عاشورا به خوبی در جامعه جا افتاده است موضوعات مربوط به امام عصر(عج) هم در جامعه جا بیفتد.


وی با بیان این که اگر درسی در حوزه می‌خواهد در رابطه با امام زمان(عج) برگزار شود باید شأن ایشان در نظر گرفته شود، یادآور شد: متأسفانه در حوزه دغدغه شناخت امام زمان(عج) وجود ندارد و طلاب به این موضوع با اهمیت توجه ندارند؛ تشکیل مجامع با نام حضرت ولی عصر(عج) بسیار ضروری و لازم است و باید طلاب در این زمینه پیش قدم باشند.


استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که دشمن از 9 ربیع برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اوضاع قم با الان فرق داشت و در 9 ربیع جلسات عجیب و مبتذلی برگزار می‌کردند و باعث اختلاف میان سنی‌ها و شیعه‌ها می‌شد.


وی با بیان این که روز 9 ربیع روز آغاز ولایت امام زمان(عج) و عید شیعیان است، تصریح کرد: کار شما کار بسیار مقدس و مهمی است که بتوانید مردم را با امام زمان(عج) آشنا کنید و باید از طریق همین دعای ندبه و دیگر ادعیه امام زمان(عج) را در یادها زنده نگه داشت و باید سعی کنیم تا سرباز خوبی برای امام زمان(عج) باشیم./843/پ202/ج1

ارسال نظرات