۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۰۸۳۶۵
آیت‌الله مهمان نواز توصیه کرد؛

کاندیداها و حامیان آن‌ها تابع محض قانون باشند/ مردم را برای کسب رأی مقابل هم قرار ندهید

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری، از نامزدهای انتخاباتی و حامیان آن‌ها خواست تا در روند تبلیغات و برگزاری انتخابات، تابع محض قانون باشند تا بار دیگر شاهد انتخاباتی سالم و قانونمند در کشور باشیم.
آيت الله مهمان نواز

آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، بر تلاش همه مردم و مسؤولان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند در اسفندماه امسال تأکید کرد.

 

وی که برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان شمالی نامزد شده است، از مردم خواست تا در انتخابات پیش رو با آگاهی و شناخت، افرادی اسلامی و انقلابی را برگزینند تا کشور و نظام ما واقعا به صورت اسلامی اداره شود.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: باید حاکمیت و مدیریت نظام اسلامی در دست کسانی باشد که توانایی اداره مملکت در برابر دشمنان و ابرقدرت های جهان را داشته باشند.

 

وی با تأکید بر حضور آگاهانه و دشمن شکن مردم در انتخابات پیش رو، افزود: مردم باید افرادی را انتخاب کنند که شایستگی خدمت به این ملت مسلمان را داشته باشند به همین دلیل دقت در انتخاب و گزینش افراد باایمان و انقلابی بسیار مهم است.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری رکن رکین نظام اسلامی بوده و انتخابات این مجلس نیز مهم ترین انتخابات در کشور است، خاطرنشان کرد: بر این اساس مردم باید در انتخاب اعضای این مجلس دقت زیادی داشته و افرادی اسلام شناس، وارسته و مجتهد را انتخاب کنند تا این نمایندگان بتوانند در موقع لزوم وظیفه حساس خود را به خوبی ایفا کنند.

 

وی در ادامه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را به رعایت اخلاق دعوت کرد و افزود: نامزدهای انتخابات و حامیان آنها می بایست در روند تبلیغات و برگزاری انتخابات، تابع محض قانون باشند تا بار دیگر شاهد انتخاباتی سالم و قانونمند در کشور باشیم.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه اخلاق مداری و قانون مندی نامزدهای انتخاباتی آبروی نظام اسلامی را حفظ می کند، خاطرنشان کرد: کاندیداها نباید برای مطرح کردن خود به هر برنامه ای متوسل شده و برای کسب رأی، مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: نامزدها می بایست با رعایت احترام و نیت خالصانه و صادقانه خدمت به مردم، وارد عرصه انتخابات شده و با عملکرد خود آبروی نظام اسلامی را حفظ کنند.

 

آیت الله مهمان نواز اضافه کرد: نامزدها تبلیغات خود را بر اساس قانون انجام داده و به دنبال کسب رأی مردم باشند اما در این راه دست به هر کاری نزنند بلکه به مردم فرصت دهند تا آنها در فضایی سالم، فرد اصلح و شایسته را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند.

 

وی ادامه داد: یقین بدانید مردم ما به اندازه ای بصیر و هوشیار هستند که بهترین انتخاب ها را داشته و افرادی مؤمن، شایسته، باتقوا و پرهیزگار را به عنوان نماینده خود به مجلس بفرستند.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری براساس اعلام وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان هفتم اسفندماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

استان 918 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی و یک کرسی مشترک برای شهرستان فاروج در خراسان شمالی و قوچان از خراسان رضوی است.

 

همچنین این استان دارای یک عضو در مجلس خبرگان رهبری است که در سه دوره اخیر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز عهده دار آن بوده است./9314/302/ب1

ارسال نظرات