۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۰۸۳۴۸

دفاع شیخ الازهر از ائتلاف به اصطلاح ضدتروریستی به رهبری عربستان

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر در دیدار با سفیر عربستان سعودی در مصر ائتلاف جدید سعودی‌ها که به بهانه مبارزه با تروریسم تشکیل شده را ائتلافی اسلامی و عامل وحدت حقیقی ملل مسلمان خواند.
شيخ الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر ضمن استقبال از «احمد القطان»، سفیر عربستان سعودی در قاهره حمایت خود از ائتلاف اخیر عربستان سعودی و چند کشور اسلامی را اعلام کرد.

الطیب در این دیدار ائتلاف نظامی کشورهای اسلامی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله مصر به دعوت «خادم حرمین شریفین» (پادشاه عربستان) برای عضویت در این ائتلاف، پاسخ مثبت دادند.


وی شکل‌گیری این ائتلاف را گامی مبارک توصیف کرد و افزود: این ائتلاف با استقبال گسترده‌ی بخش‌های دانشگاهی و مرکزی الازهر همراه بود.


شیخ الازهر تصریح کرد: طلبه‌ها و دانش‌آموختگان الأزهر امیدوارند این ائتلاف عامل وحدتی حقیقی بین فرزندان امت عربی و اسلامی به ویژه در شرایط بسیار حساس کنونی باشد.


در این دیدار سفیر سعودی نیز به جایگاه تاریخی الازهر اشاره و ادعا کرد: الازهر نقش بسیار مهمی در ترویج دین مبین اسلام و میانه‌روی دارد.


وی همچنین از ایفای نقش شیخ الازهر در ترویج صلح میان انسان‌ها در سطح ملل و کشورهای جهان قدردانی کرد.


گفتنی است، ائتلاف نظامی اخیر چند کشور مسلمان به رهبری عربستان سعودی با انگیزه‌های سیاسی و غیر اسلامی صورت گرفته است و تنها یک روز پس از اعلام تشکیل آن وزیر خارجه سعودی از احتمال دخالت نظامی آن در سوریه سخن گفت و از غیر اسلامی بودن آن پرده برداشت./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات