۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۰۸۱۸۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه زمینه رشد و بالندگی جامعه را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه و دانشگاه در رساندن جامعه به اهداف عالی تاثیر بسزایی دارند، گفت: حوزه و دانشگاه جایگاه و مکانی هستند که در پیشرفت جامعه تاثیر دارند و هرچه تعامل حوزه و دانشگاه بیشتر باشد باعث نظام سازی دقیق تر می شود.
استاد حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام مهدی حاج اقا بزرگی استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، با بیان این که حوزه و دانشگاه در رساندن جامعه به اهداف عالی تاثیر بسزایی دارند، افزود: حوزه و دانشگاه جایگاه و مکانی هستند که در پیشرفت جامعه تاثیر دارند و هرچه تعامل حوزه و دانشگاه بیشتر باشد باعث نظام سازی دقیق تر می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به این که برای رسیدن به آن اهداف متعالی وحدت در هدف مهم است، خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه هدف در اصول و مبانی است و وحدت تنها این گونه نباشد که یک روز در سال اساتید حوزه و دانشگاه باهم جمع شوند و تعامل کنند بلکه این تعامل باید در سال ادامه داشته باشد.

 

حجت الاسلام آقا بزرگی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی همواره به دنبال تفرقه و اختلاف میان این دو نهاد مهم هستند، بیان داشت: دشمنان به جایگاه مهم و ارزنده این دو نهاد مهم دست یافته اند که تلاش دارند وحدت در میان آن دو را از بین ببرند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که اصل در وحدت است آن است که مبانی فکری و نظام ارزشی حاکم بر حوزه و دانشگاه باید در یک نظام دینی با هم دیگر نزدیک شوند و اهداف کلی که در دین تعریف شده برای سعادت انسان در دنیا و اخرت باید مورد قبول حوزه و دانشگاه بگیرد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که دیدگاه مقام معظم رهبری هرچند مورد قبول اکثر حوزویان و دانشگاهیان واقع شده اظهار داشت: این دیدگاه مورد قبول واقع شده اما در عمل برای رسیدن به آن اهداف هنوز گام های جدی برداشته نشده و هنوز این هدف محقق نشده است.

 

حجت الاسلام حاج آقا بزرگی با اشاره به این که طلبه ها باید نگاه حکومتی به دین داشته باشند، ادامه داد: طلبه ها باید نگاه حکومتی به دین داشته باشند و دین را بر اساس مقتضی زمان فراهم کنند و دانشجوها هم باید بر اساس نظام سازی دینی پیشرفت را فراهم کنند البته این اهداف نیاز به اتاق فکر دارد که گفتمانی داشته باشد که جمهوری اسلامی باید سکولاریسم را نفی کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، دانشگاه را دارای جایگاه آموزشی و پژوهشی در حوزه اندیشه های علمی و رسالت بلند این نهاد علمی را سوق دادن جامعه به سوی مقاصد بلند فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: دانشگاهیان به عنوان روشن فکرانی که از افق بالاتری به جامعه می نگرند می توانند در پیشبرد جامعه به سوی رشد و تعالی نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

 

وی، ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد اساسی امام خمینی(ره) برای تحقق اسلام ناب محمدی است و بدون این وحدت انقلاب اسلامی کم فروغ است و هم چنین وحدت و همکاری این دو پایگاه فکری فرهنگی جامعه برای حفظ فرهنگی اصیل در مقابل هجوم ارزش های غربی ضروری خواهد بود.

 

حجت الاسلام آقا بزرگی با بیان این که امتیازات حوزه و دانشگاه زمینه‌ساز پیشرفت است، اظهارداشت: تحقق واقعی وحدت در گرو شناختن هدف واقعی در این دو قشر است که باید با شناخت دقیق اهداف، در جهت بالندگی این دو قشر و همبستگی بیشتر، تلاش شود./950/302/ب3

ارسال نظرات