۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۰۸۱۷۴
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

فرهنگ سازی ازدواج آسان و به موقع، مهم‌ترین هدف طرح ازدواج دانشجویی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدیان فرهنگ سازی ازدواج آسان، آگاهانه، به هنگام و پایدار را مهم ترین هدف طرح ازدواج دانشجویی عنوان کرد و گفت: تشکیل نهاد خانواده نیاز به فراگیری آموزش ها و مهارت ها دارد که همت بیش از پیش مسؤولان در تأمین زیرساخت های قانونی و اجرایی آن را می طلبد.
فرهنگ سازی ازدواج آسان و به موقع، مهم‌ترین هدف طرح ازدواج دانشجویی است

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد محمدیان، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها بعد از ظهر امروز در نشست خبری نوزدهمین دوره ازدواج دانشجویی در مجتمع محبان امیرالمؤمنین(ع) گفت: نوزدهمین دوره مراسم ازدواج دانشجویی برای دهمین سال متوالی در مشهد برگزار می شود.


 
وی با اشاره به ظرفیت های بالای فرهنگی معنوی مشهد، این شهر را برازنده ترین مکان جهت برگزاری مراسم آغاز زندگی مشترک جوانان برشمرد و افزود: مسؤولان فرهنگی تلاش کنند با فراهم آوردن زمینه ها و تسهیلات لازم، مشهد به قطب ازدواج جوانان تبدیل شود.


 
اهمیت استمرار آموزش ها در پیش و پس از تشکیل خانواده
 
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها فرهنگ سازی ازدواج آسان، آگاهانه، به هنگام و پایدار را مهم ترین هدف طرح ازدواج دانشجویی عنوان و اظهار کرد: تشکیل نهاد خانواده نیاز به فراگیری آموزش ها و مهارت ها دارد که همت بیش از پیش مسؤولان در تأمین زیرساخت های قانونی و اجرایی آن را می طلبد.


 
حجت الاسلام محمدیان افزود: طی هشت سال گذشته نرخ طلاق در میان زوج های دانشجو کمتر از دو درصد بوده است که این امر مرهون رویکرد طرح ازدواج دانشجویی در آمرزش مستمر ازدواج است.


 
وی همچنین، فرهنگسازی ازدواج آسان، ترویج باور امکان ازدواج در دوران دانشجویی و پیش از اشتغال، جلب توجه مسؤولان به حمایت دانشجویان متأهل و ضرورت آموزش مستمر از پیش تا پس از ازدواج را از دستاوردهای طرح ازدواج دانشجویی طی هجده سال گذشته معرفی کرد.


 
جوانان در پیراستن ازدواج از سنت های غلط پیشگام باشند
 
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ضمن تحسین همت و جسارت دانشجویانی که در دوره دانشجویی ازدواج می کنند، درصد موفقیت آنان در زندگی را بالا دانست و افزود: از جوانان انتظار می رود خود خط شکن بوده و در شکستن سد زوائد و پیرایه هایی که مانع ازدواج بهنگام است، پیشگام باشند.

 

وی در تبیین برنامه های مراسم ازدواج دانشجویی در مشهد، گفت: مراسم جشن ازدواج در حرم مطهر رضوی، برگزاری کارگاه های آموزش مجازی(پیش از حضور زوج ها در مشهد) و آموزش حضوری، ارائه مشاوره باحضور پانزده روحانی در هتل های محل اسکان زوج ها و برنامه های تفریحی از این جمله است.

 

تشرف 35 هزار زوج درقالب 33 کاروان
 
حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه زوج های مشهدی به سفر شمال اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: 35 هزار زوج دانشجو که 500 زوج آن ها اعضای هیأت علمی هستند، از 22 دیماه 94 تا آخر ارذیبهشت ماه 95 در قالب 33 کاروان به مشهد مقدس مشرف می شوند.


 
وی در خصوص حمایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از همسریابی دانشجویان یادآور شد: این امر به صورت غیررسمی در برخی دانشگاه ها با حضور افراد معتمد انجام می شود که امیدواریم در سایر دانشگاه ها نیز توسعه یابد چرا که هنوز جای کانون هایی که به صورت متمرکز دانشجویان هم کفو را به هم معرفی کنند، خالی است.


 
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در پایان، نقش آفرینی جدی اصحاب رسانه در معرفی الگوهای ازدواج آسان و تسهیل امر ازدواج و تشکیل خانواده را خواستار شد./930/202/ب1

ارسال نظرات