۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۳۰۸۱۶۶
مدیر شبکه تلویزیونی ولایت:

قرن 21، قرن گسترش فرهنگ اهل بیت در جهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرشبکه تلویزیونی ولایت قرن 21 را قرن گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جهان بیان کرد و گفت: در راستای گسترش معارف اهل بیت(ع) شبکه ولایت در پنج قاره جهان برنامه پخش می کند.
همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی، مدیر شبکه تلویزیونی ولایت، مشاور بین‌الملل آیت‌الله مکارم شیرازی و از اساتید حوزه علمیه قم، ظهر امروز، درهفتمین همایش ملی سیره علوی که در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برگزار شد، گفت: قرن 21، قرن گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و نشر فرهنگ شیعه در جهان است.

 

وی با اشاره به فعالیت شبکه جهانی ولایت افزود: این شبکه تنها شبکه ای است که پنج قاره جهان بخش می شود و هر شب دو ساعت به زبان رسمی نیجیریه در راستای نشر فرهنگ اهل بیت(ع) برنامه پخش می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قزوینی با اشاره به این که 245 مرکز اسلامی شیعی در آلمان ثبت شده است، عنوان کرد: این نشان از استقبال مردم از فرهنگ اهل بیت(ع) دارد.

 

وی با اشاره به وجود 25میلیون شیعه در نیجریه اظهار داشت: در اربعین حسینی پس از حماسه اربعین در کربلا دومین حماسه در نیجریه بود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که جمعیت نیجریه 190 میلیون نفر است، افزود: هدف از اجرای برنامه و سخنرانی در شبکه ولایت این است که سال آینده مخالفان اسلام خبر دهند که جمعیت شیعیان نیجریه 100 میلیون نفر است.

 

وی با بیان این که جمعیت شیعیان نیجریه از 7 هزار به 25 میلیون رسیده است، یادآور شد: دشمنان اسلام از گسترش اسلام بیم دارند.

 

خون شهدای نیجریه پایه های وهابیت را به لرزه در می آورد

حجت الاسلام والمسلمین قزوینی با اشاره به حوادث اخیر در نیجریه عنوان داشت: خون شهدا مردم نیجریه را به حرکت در می آورد و پایه های وهابیت و تکفیری را به لرزه در می آورد.

 

وی در ادامه با بیان مسائلی از سیره امام علی(ع)، همدلی و همزبانی گفت: باید با تأسی از سیره علمی و عملی امیرالمؤمنین(ع) در راستای گسترش وحدت و حفظ همدلی در عرصه های گوناگون جامعه قدم برداشت.

 

نامه 53 حضرت علی منشور جاویدان است

مدیر شبکه تلویزیونی ولایت نامه 53 حضرت علی(ع) را منشور جاویدان دانست و ادامه داد: به پژوهشگران و مسؤولان توصیه می شود که هر ماهی یک بار این نامه امام علی(ع) به ماک اشتر را مطالعه کنند.

 

وی با بیان این که مطالعه سیره امام علی(ع) در عرصه های گوناگون جامعه زندگی فردی و اجتماعی اثرگذار است، تأکید کرد: با توجه به فرموده امام علی(ع) مسؤولان باید نحوه برخورد خویش را با توده مردم را رعایت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قزوینی یادآور شد: نارضایتی مردم از مسؤولان و شکسته شدن مردم از سوی مسؤولان زمینه ساز نارضایتی خدای متعال است.

 

وی در ادامه با بیان بخش هایی از نامه امیرالمؤمنین به مالک اشتر افزود: اعتماد و توکل به خدای عالم، اجرای قانون، مدارا کردن، رسیدگی به درخواست مردم و مراجعه کنندگان، رسیدگی به وضعیت مستضعفان و دیدار عمومی هر روز از جمله مواردی است که باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

 

تواضع و فروتنی رمز موفقیت حاکمان اسلامی است

این استاد حوزه علمیه قم تواضع و فروتنی را رمز موفقیت حاکمان اسلامی دانست و اظهار کرد: در حکومت اسلامی سمت مسؤولان معنا ندارد و به جای سمت باید از عنوان خدمتگزار مردم یاد شود.

 

وی تأکید کرد: برخورد با مساوات از دیگر مواردی است که مسؤولان باید مورد توجه قرار دهند و در مراسم سخنرانی مسؤولان باید سخن خویش را با روایات و احادیث اهل بیت(ع) آغاز کنند چراکه فرهنگ اهل بیت(ع) در دل ها نور ایجاد می کند و این نورانیت تأثیرگذار است./9459/202/ب3 

ارسال نظرات