۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۳۰۸۰۹۱
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهر بابک:

پرداخت نشدن اجاره واقعی موقوفات ظلمی بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهربابک با بیان این که پرداخت نشدن اجاره واقعی موقوفات ظلمی بزرگ است، گفت: وقف خواری در کنار زمین خواری، دریا خواری و کوه خواری شکل گرفته است.
وقف

حجت الاسلام وحید محمدی پور سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهر بابک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: این امر یکی از پیامدهای مظلوم واقع شدن موقوفات است، در برخی موارد نیز درآمد موقوفات در محل مورد نیت واقف خرج نمی شود.


وی به شعار هفته وقف مبنی بر اینکه 'همه واقف باشیم' تاکید کرد و خواستار توجه ویژه مطبوعات، رسانه ها و مدیران جامعه در توسعه فرهنگ وقف شد.


وی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه برای اجرای طرح های خود، نیازمند همدلی و همکاری بین دستگاهی است.


وی به طرح مهر تحصیلی در حمایت از استعدادهای تحصیلی نیازمند، طرح پیوند آسمانی یا ازدواج زوج های جوان، طرح زائران حسینی و رضوی و اجرای طرح مهر سلامتی برای حمایت از بیماران نیازمند به عنوان نمونه ای از طرح های اوقاف و امور خیریه شهرستان شهربابک اشاره کرد.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهربابک با تاکید بر اهمیت و جایگاه وقف با توجه به نیاز جامعه یادآور شد: پیشنهاد می شود علاوه بر طرح های مورد نظر اداره اوقاف و امور خیریه، وقف مشارکتی نیز انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: شهرداری و بعد از آن آموزش و پرورش، بیشترین تصرفات موقوفات را دارند و ما خواستار طی شدن روال قانونی برای اجرای نیت واقفین هستیم که متاسفانه همکاری لازم انجام نمی شود.

 

وی با بیان اینکه مصادیق زیادی از وقف خوری در شهرستان شهربابک وجود دارد بیان کرد: زمین 13 باب مغازه موقوفه باقر سلطان در میدان امام حسین به طور کلی مشخص و موجود نیست.


حجت الاسلام محمدی پور اظهار کرد: اجاره موقوفات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهربابک یا مدارس وقفی بسیار اندک و ناچیز است./9709/302/ب3


ارسال نظرات