۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۳۰۸۰۹۰
مدیر سایت اجتهاد دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

تفریح و سرگرمی از نیازهای جدی فرزندان است/ والدین خود را مسلح به دانش روز کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر سایت اجتهاد دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این که والدین خود را مسلح به دانش روز کنند، گفت: در دوره ای به سر می بریم که سواد رسانه ای فرزندان از پدر و مادر بالاتر است؛ از این رو والدین باید سطح آگاهی خود را بالا ببرند.
نشست علمي فضاي مجازي و آسيب هاي خانوادگي نشست علمي فضاي مجازي و آسيب هاي خانوادگي تفریح و سرگرمی از نیازهای جدی فرزندان است/ والدین خود را مسلح به دانش روز کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی روحبخش، مدیر سایت اجتهاد دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز در نشست علمی فضای مجازی و آسیب های خانوادگی که در سالن اجتماعات حوزه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد، به اهمیت فضای مجازی و جایگاه سواد رسانه ای پرداخت.

 

وی به اهمیت بالا بردن سواد رسانه ای اشاره کرد و گفت: در دوره ای به سر می بریم که سواد رسانه ای فرزندان از پدر و مادر بالاتر است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به دقت در استفاده از شبکه های اجتماعی اشاره و ابراز کرد: 24 میلیون ایرانی در شبکه های اجتماعی عضو هستند و این نکته را باید متذکر شد که شبکه های اجتماعی قابلیت فیلتر شدن محتوا را ندارد.

 

مدیر عامل کانون دانش آموختگان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در عرض 24 ساعت، 2میلیارد پیام در تلگرام رد و بدل می شود.

 

حجت الاسلام روحبخش با اشاره به این که عصر، عصر تکنولوژی است، گفت: ما الان اینترتی داریم به نام 4G که سرعت آن 11 برابر 3G است و در آینده اینترنت G5 خواهد آمد که سرعت آن 500 برابر 4G است. تکنولوژی دارد کار می شود که در آینده، ارتباط آن لاین و زنده نه فقط فیلم و تصویر؛ بلکه بازی و حتی انتقال شخصیت ها را خواهید داشت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به تفاوت موبایل و ماهواره اشاره و ابراز کرد: نهایت شبکه ای که می توان با ماهواره گرفت، 3000 شبکه است، اما قابلیت موبایل بیش تر است و می توان 23000 شبکه ماهواره با موبایل گرفت.

 

والدین خود را مسلح به دانش روز کنند
مدیر عامل کانون دانش آموختگان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به نقش پدر و مادر در بالابردن سواد رسانه ای اشاره کرد و افزود: متأسفانه بعضی پدر و مادر خود را به تغافل زده اند؛ در حالی که باید آگاهی خود را بالا ببرند و خود را مسلح به دانش روز کنند.

 

وی خطاب به مادران طلبه اظهار کرد: والدین باید از جدیدترین نرم افزارهایی که برای موبایل به بازار آمده است مطلع باشند، باید از نسخه های به روز تلگرام مطلع باشند.

 

حجت الاسلام روحبخش ادامه داد: مادران باید سایت های خوب را بشناسند و اگر دختر بچه ای دارند باید، بازی های متناسب با سن او را بشناسید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که فضای مجازی، بیش ترین آسیب را برای زن و مرد گذاشته است، ابراز کرد: می دانید وضعیت طلاق در استان خراسان چگونه است؟ بالاترین آمار طلاق در استان خراسان است، عامل اول که بررسی کردن، مسائل جنسی است و عامل دوم اینترنت است.

 

مدیر عامل کانون دانش آموختگان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: ما سایت DIGIZIST به معنای زندگی دیجیتال را طراحی کرده ایم، در این سایت محصولاتی را معرفی می کنیم. موضوعات این سایت، موضوعات سبک زندگی اسلامی است.

 

تفریح و سرگرمی از نیازهای جدی فرزندان است
وی به موضوعات این سایت اشاره و اظهار کرد: مراقبت معنوی، تغذیه و سلامت و تفریح و سرگرمی از جمله موضوعات این سایت است، این نکته را باید مدنظر داشت که تفریح و سرگرمی از نیازهای جدی ما است و متأسفانه عده ای آن را جدی نمی گیرند؛ می طلبد که والدین باید تفریح و سرگرمی فرزندان را جدی بگیرند.

 

حجت الاسلام روحبخش با بیان این که والدین باید به روز باشد، گفت: بازی های کامپیوتری، بازی های موبایلی، فایل های صوتی، کتاب ها و رمان ها از دیگر بخش های این سایت است. در عصر کنونی تقریبا 70 درصد کتاب هایی که به روز به بازار می آید نسخه دیجیتالی آن موجود است و قیمت  آن یک سوم و یک چهارم کتاب است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که بسیاری از محصولات ارائه شده در این سایت رایگان است، ابراز کرد: در بخش معاشرت و همزیستی، بحث های مرتبط با زناشویی، بحث های مرتبط با ارتباط پدر و فرزندان در این سایت وجود دارد، معرفی نرم افزار برای مسائل جنسی فرزندان نیز در این سایت وجود دارد که یکی از مشکلات و معضلات جدی ما در عصر حاضر مسأله تربیت جنسی فرزندان است.

 

مدیر عامل کانون دانش آموختگان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این که دشمن، اسلام آمریکایی به نمایش می گذارد، افزود: باید دقت کرد که یکی از نقشه های دشمن این است که زیرپوستی به مقدسات توهین می کنند و سیاست دشمن این نیست که متظاهرانه به مقدسات توهین کند؛ از این رو ما متوجه نمی شویم و مرور زمان سبک زندگی ما را عوض می کنند و به مرور زمان قبح بسیاری از مسائل ریخته می‌شود.

 

گفتنی است، در پایان این نشست از فعالان و افراد برتر در عرصه پژوهش تقدیر شد./1309/202/ب2

 

ارسال نظرات