۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۳۰۸۰۶۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان:

جشنواره قرآن و عترت با رویکرد برنامه های تولیدی در کرمان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان این که جشنواره قرآن و عترت با رویکرد برنامه های تولیدی برگزار می شود، گفت: تفاوت این جشنواره با برنامه های دیگر فرهنگی و قرآنی اولویت برنامه های تولیدی است.
عترت

حجت الاسلام سید احمد حسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، افزود: برنامه هفته قرآن و عترت در هشت استان کشور بصورت پایلوت برگزار می شود و جنوب کرمان جزء این هشت استان کشور است.


وی تصریح کرد: علاوه بر جشنواره هفته قرآن و عترت، نمایشگاه استانی کتاب با حضور ناشرانی از سراسر کشور در این هفته برگزار می شود و در بخش عکس و فیلم به ترتیب 150 و 50 اثر، مقاله 200 و پایان نامه نیز 100 اثر به دبیرخانه ارسال شده است که پس از داوری اولیه به مرحله نهایی راه پیدا کرده و در نهایت افراد برتر انتخاب می شوند.


حجت الاسلام حسینی بیان کرد: غرفه های کتب قرآنی، نرم افزارهای قرآنی، کتیبه و فرش های با آیات قرآنی، عکس شهدا، ایستگاه نقاشی و ایستگاه پاسخگویی به سوال های شرعی فعال هستند.


وی اظهار کرد: در این جشنواره 15 کمیته در بخش های مختلف فعالیت می کنند و در این نمایشگاه 33 غرفه با محوریت موضوع های قرآنی فعالیت دارند.


حجت الاسلام حسینی یادآور شد: آثار برگزیده این جشنواره در کتابی به چاپ می رسند و آثار برگزیده بین استان های برگزار کننده هفته قرآن و عترت نیز رقابت می کنند.


مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت یک هفته در سالن حسینیه فرهنگیان از ساعت هشت تا 12 و 15 و 30 دقیقه تا 19 و 30 دقیقه برای بازدید عموم دایر است.


وی بیان کرد: در بخش سرود 30 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و در بخش تواشیح هم 20 گروه تاکنون اعلام آمادگی کرده اند و در بخش آثار تجسمی و صنایع دستی 100 اثر فاخر دریافت شده که پس از داوری از نفرات برتر این بخش تجلیل می شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری همایش اتحاد بین شیعه و سنی نیز در منطقه رمشک 29 آذر ماه سال جاری با حضور سران طوایف ومسؤولان محلی این منطقه خبر داد.


حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره در تاریخ دوم دی ماه سال جاری با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن ابرار جیرفت برگزار می شود.


گفتنی است، جشنواره قرآن وعترت از امروز کار خود را آغاز کرده و تا دوم دی ادامه خواهد داشت./9709/302/ب2

ارسال نظرات