۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۳۰۸۰۵۵
کارشناس دینی مطرح کرد؛

تاکید آیت‌الله قزوینی در به‌روز بودن طلاب از لحاظ علمی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: آیت‌الله حاج مجتبی قزوینی در بیانات خود بسیار سفارش داشتند که طلبه‌ها به علم روز مسلح باشند و با درس‌هایی همانند فیزیک و شیمی آشنایی داشته باشند.
آيت الله قزويني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام حبیب‌الله احمدی سنایی، فرزند آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی عصر امروز در مراسم بزرگداشت این عالم بزرگوار که در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم قزوین برگزار شد، با اشاره به کرامات شیخ گفت: شخصیت‌های بزرگ دارای امتیازات خاصی هستند و مرحوم آیت‌الله قزوینی بسیار دوراندیش و روشنفکر بودند.

 

وی افزود: ایشان در دو سالی که در شهر فردوس زندگی می‌کردند- دوره‌ای که حوزه‌های علمیه از شور و رونق بسیار خوبی برخوردار بود- پس از نماز مغرب و عشاء برای طلاب کلاس درسی برگزار کرده و برنامه‌ای مدون برای طلاب داشتند و مقرر کرده بودند که آن‌‌ها ساعتی از برنامه زندگی خود را به ورزش اختصاص دهند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به دیگر توصیه‌هایی که آیت‌الله قزوینی به طلاب داشتند، اظهار کرد: ایشان تاکید می‌کردند که طلبه‌ها باید یکی از زبان‌های رایج زمان خود را یاد بگیرند.

 

تاکید آیت‌الله قزوینی به مسلح بودن طلبه‌ها به علم روز

حجت‌الاسلام احمدی سنایی اضافه کرد: آیت‌الله حاج مجتبی قزوینی در دیگر فرمایشات خود بسیار سفارش داشتند که طلبه‌ها به علم روز مسلح باشند و با درس‌هایی همانند فیزیک و شیمی آشنایی داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: برنامه‌ای که آیت‌الله قزوینی با دوراندیشی در سال‌های 31 و 32 برای به روز بودن طلبه‌ها روی آن تاکید داشتند امروزه در دستور کار و مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گزفته است.

 

فرزند آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگان در دوران حیات آیت‌الله قزوینی سؤال کرده بودند که ایشان چطور به این مقام علمی و معرفتی دست پیدا کرده‌اند که پاسخ شنیدند با خواندن زیارت جامعه کبیره.

 

این کارشناس دینی با اشاره به ویژ‌گی‌های اخلاقی آیت‌الله قزوینی یادآور شد: ایشان در جمع خانواده بسیار مهربان بودند و همواره محبتی خاص نسبت به فرزندان خود داشتند، هرگز به امور داخل خانه ایراد نمی‌گرفتند و هر غذایی که تهیه می‌شد میل کرده و بسیار تشکر می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام احمدی سنایی در پایان با اشاره به دیگر خصوصیات رفتاری پدر بزرگوارشان گفت: ایشان تواضع و ادب خاصی داشتند و مکرر دیده می‌شد که در کلاس درس و جلساتی که با طلاب داشتند اگر شخصی با روش و سبک ایشان مخالف بود هرگز با تندی آن فرد برخورد نمی‌کردند و با حالت احترام سخنان افراد را می‌شنیدند./955/202/ب2

ارسال نظرات