۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۰۸۰۴۶

تقوا راه برون رفت از فتنه‌های دنیوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، تقوا را تنها راه مقابله با وسوسه‌های شیاطین خواند و گفت: تنها راه برون رفت از فتنه های دنیوی و وسوسه های شیاطین، ترس از خداوند متعال و رعایت تقوای الهی است.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدی، بعد از ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه انسان در دنیا باید به گونه‌ای زندگی کند که همواره نگاه حضرت حق تعالی را بر اعمال و رفتار خود احساس کند، گفت: احساس حضور در محضر الهی مانع انجام گناه است.


وی افزود: خداوند به عبادت و تقوای انسان نیاز ندارد بلکه ترس از خداوند و انجام واجبات برای خود انسان مفید است.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند که از خداوند آنگونه تقوا داشته باش که گویی او را می بینی و خداوند نیز تو را می بیند و اگر اعتقاد یابی که خداوند تو را نمی بیند، کافر شدی و اگر بدانی که تو را می بیند و در محضر او گناه می کنی مقام خداوند را از همه ناظران پایین تر آوردی .

 

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: انسان باید از لحاظ معنوی به مقامی برسد که در همه حال خداوند را ناظر بر اعمال خود ببیند و اگر به این مقام نرسید حداقل بداند که خداوند بر او تسلط کامل دارد و تمام حرکات او به اراده خداوند است.

 

وی با بیان اینکه هویت انسان چیزی جز در محضر خدا بودن نیست، گفت: انسان باید بداند که رابطه او با خداوند به مثابه شعاع نور به منبع نور است و اگر انسان لحظه ای در محضر خداوند نباشد در واقع وجود نخواهد داشت.

 

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند که خداوند از فرشتگان الهی حافظانی برای انسان موکل کرده است تا اعمال او را بدون هیچ بیهوده گویی و ضایع کردن حقی ثبت کنند که دلیل این نظارت به خاطر آثار تربیتی آن است، زیرا اگر انسان بداند اضافه بر خداوند فرشتگان نیز ناظر بر اعمال او هستند ممکن است گناه نکند.

 

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه تقوای الهی راه برون رفت از فتنه های دنیایی است، گفت: تقوا نوری است که انسان را از ظلمات دنیوی خارج و به سوی مسیر مستقیم هدایت می کند و آن کسی که تقوای الهی را رعایت کند از تنگناها و گرفتاری های دنیوی نجات خواهد یافت.

 

وی یادآور شد: تقوا از اهداف مهم تربیتی اسلام است که اگر کسی آن را رعایت کند به مقصود نهایی که نعمت‌های بهشتی است خواهد رسید./968/د101/ف2

ارسال نظرات