۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۰۷۹۶۳
عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران:

از نقد پژوهش‌های حوزوی استقبال کنیم

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بهتر است از نقد شدن پژوهش‌های حوزوی استقبال کنیم.
خانم علاسوند استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم فریبا علاسوند در بازدید از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: این مرکز از ابتدای کار تاکنون از نظر کمی و کیفی کار بسیار بزرگ و با اهمیتی را انجام داده است.

 

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران به نقاط آسیب و ضعفی که در عرصه پژوهش حوزه‌های علمیه وجود دارد اشاره کرد و گفت: نقاط آسیب موجود در عرصه پژوهش دامنگیر حوزه نیز شده و بهتر است از نقد شدن پژوهش‌های حوزوی استقبال کنیم.

 

وی با تاکید بر لزوم ارائه پژوهش‌های «شناسنامه‌دار» در عرصه پژوهش از سوی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: باید پژوهش‌های حوزه مورد قبول پژوهشگران مسلم حوزه و خارج از حوزه باشد.

 

علاسوند با بیان اینکه باید کارمان را در معرض نقد قرار دهیم اضافه کرد: ملاحظات در زمینه نقد موجب توقف رشد می‌شود.

 

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده یکی از عوامل موثر در افزایش توان پژوهشی طلاب را فعالیت‌های تبلیغی دانست و ادامه داد: مبلغان فاخری که در بین حوزه و مردم در ارتباط هستند و کار تبلیغی انجام می‌دهند می‌توانند پژوهشگران خوبی هم باشند زیرا پیشرفت در عرصه پژوهش وابسته به عینیت‌ها است.

 

وی به خلا فقدان موسسات پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران اشاره و بیان کرد: نبود موسسات پژوهشی سبب ایجاد مشکل در امر پژوهش می‌شود. موسسات پژوهشی اگر طلاب را وارد دانش‌های بین رشته‌ای کند نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.

 

عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: طلاب در سطح دو و سه (کارشناسی و کارشناسی ارشد) در حال تمرین، تحقیق و آشنایی با مباحث پژوهشی هستند و در سطح چهار می‌توانند کارهای پژوهشی قوی‌تری انجام دهند. 

 

علاسوند ضرورت ایجاد فیلترهای قوی، به منظور ورود به سطوح بالاتر تحصیلی در حوزه‌های علمیه خواهران را یادآور شد و خاطرنشان کرد: هنگامی که موسسه تحصیلات تکمیلی سطح سه راه‌اندازی می کنیم طبیعی است که طلاب پس از فارغ‌التحصیلی به دنبال ادامه تحصیل در سطح چهار باشند‏، ما باید برای ورود به مقطع سطح چهار فیلترهایی در نظر بگیریم که اگر مایلیم طلبه کارآمد و پژوهشگر تربیت شود باید از آنها عبور کند.

 

علاسوند خاطرنشان کرد: حوزه باید دارای استاد پژوهش‌محور باشد و هنگامی که استاد پژوهش‌محور نباشد روشن است که افرادی که تربیت می‌کند پژوهش‌محور نیستند./998/د102/ف

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران

ارسال نظرات