۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۳۰۷۹۱۸
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان خبر داد؛

ثبت 7 مورد وقف جدید در کوهبنان

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 7 مورد وقف جدید در شهرستان کوهبنان به ثبت رسیده و نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وقف

رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: هفته وقف فرصت خوبی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف است و حسن اعتماد نسبت به وقف در جامعه در حال نهادینه سازی است و باید با اهتمام ویژه ای در راستای ترویج فرهنگ وقف وجود داشته باشد.


وی به برنامه های انجام شده هفتگی امامزادگان شهرستان کوهبنان از اربعین تا پایان ماه صفر اشاره و تصریح کرد: زیارت اربعین و مراسم روضه خوانی به مدت 10 روز از اربعین تا شهادت امام رضا در امامزاده سلیمان، و همچنین مراسم زیارت از راه دور حضرت رسول اکرم (ص) در امامزاده بی بی خاتون جور و امامزاده سلیمان کوهبنان برگزار شد.


مطیع دولت، برپایی خیمه های معرفت و ایستگاه‌های همه واقف باشیم در امامزاده سلیمان و پاسخگویی به مسائل شرعی جوانان همراه با اقامه نماز جماعت با حضور روحانیون اعزامی از قم در هفته وقف در امامزاده بی بی عصمت را از دیگر برنامه های هفته وقف در این شهرستان نام برد.


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان با تاکید بر گسترش و ترویج فرهنگ وقف و تشویق عموم مردم به این سنت حسنه از خانم رقیه مجیدی به عنوان جوان ترین واقف و از خانم افسر السادات روح الامینی به عنوان مسن ترین واقف شهرستان یاد کرد.


وی خاطرنشان کرد: هرکدام از شهروندان کوهبنانی که در هفته وقف و ایام آخر ماه صفر وقف منفعتی (درآمد زا)داشته باشند در قرعه کشی کربلای معلی و مشهد مقدس شرکت داده خواهند شد و به افرادی که موجب جذب واقف در جهت ترویج سنت حسنه وقف شوند قلم گویای قرآنی هدیه می گردد./9709/303/ب3
 

ارسال نظرات