۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۰۷۸۰۷
مسؤول امور فرهنگی اوقاف اصفهان:

امسال 180 وقف جدید در استان اصفهان به ثبت رسیده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور فرهنگی اجتماعی قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 180 وقف جدید طی 8 ماه سال جاری در استان اصفهان به ثبت رسیده است که این میزان وقف طی 8 ماه بیانگر اعتماد مردم در بحث وقف های جدید به وجود آمده است.
حجت الاسلام حسن اميري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسن امیری مسؤول امور فرهنگی اجتماعی قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان عصر امروز در دیدار با آیت آلله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: 718 بقعه و امامزاده، 13 هزار موقوفه و نزدیک به 40 هزار رقبه استان اصفهان در مجموعه جی آی اس اطلاعاتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به ثبت رسیده است.

 

وی یکی از دغدغه های اوقاف را در زمینه موقوفات و اجرای نیات واقفان و نحوه هزینه کرد واقفان اعلام کرد و گفت: در این زمینه تمام برنامه های اوقاف در استان اصفهان رصد می شود تا اجرای نیات واقفان و نحوه هزینه کرد آن به بهترین شکل انجام شود.

 

حجت الاسلام امیری افزود: نتیجه اجرای نیات واقفان در استان اصفهان سبب شده است تا با کسب اعتماد مردمی در ثبت وقف های جدید در سطح استان اصفهان، رشد چشمگیری داشته باشیم.

 

به گفته وی، از ابتدای انقلاب تا کنون میانگین سالانه وقف های جدید در کشور 180 وقف در سال بوده است اما در سال 93 در استان اصفهان حدود 217 وقف جدید به ثبت رسیده است.

 

مسؤول امور فرهنگی اجتماعی قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یاد آور شد: 180 وقف جدید نیز طی 8 ماه سال جاری در استان اصفهان به ثبت رسیده است که این میزان وقف جدید طی 8 ماه بیانگر اعتماد مردم ملاک و معیار خوبی است که در بحث وقف های جدید به وجود آمده است.

 

حجت الاسلام امیری در ادامه از ثبت نخستین وقف جدید در حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدر برای نخستین بار در استان اصفهان خبرداد و افزود: برای فرهنگ سازی در وقف جدید حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدرکمیته 30 نفره ای از نخبگان و متخصصان و یاوران وقف در استان شد و به زودی انجمن های شهرستانی آن نیز شکل می گیرد تا در این حوزه وقف های جدیدی را درمان مواد مخدر را رد زمینه اشتغال و تحصیل خانواده های آسیب دیده از مواد مخدر را پیگیری کنند.

 

وی همچنین فعالیت عمرانی در بقاع متبرکه استان اصفهان را چشمگیر خواند و گفت: امروز بقعه ای در استان اصفهان نیست که کار عمرانی در آن انجام نشده باشد.

 

حجت الاسلام امیری در ادامه با بیان این که برنامه های امسال عاشورایی نسبت به سال های قبل رشد چشمگیری داشته است یاد آور شد: افزایش زائران طرح آرامش بهاری استان اصفهان در ایام نوروز از 4 میلیون و 500 نفر در سال 92 به 7 میلیون زائر در سال 94 افزایش یافته است.

 

وی از افزایش 10 تا 15 درصدی نذورات مردمی در بقاع متبرکه استان اصفهان خبرداد و افزود: افزایش نذورات مردمی بیانگر عنایت خاص مردم استان اصفهان به امامزادگاه و برنامه فرهنگی است که در بقاع متبرکه برگزار شده است.  

 

حجت الاسلام امیری در ادامه یکی از برنامه های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان را پذیرایی از زائران امام حسین در اربعین امسال اعلام کرد و گفت: یک روز قبل از اربعین و 4 روز بعد از اربعین هنگام مراجعت زائران سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ضمن اسکان زائران در دو مرز ایلام و مهران 160 هزار پرس غذای گرم بین زائران امام حسین توزیع کرد.

 

وی همچنین دفاع از موقوفات و بقاع متبرکه و خدمت به مردم را از افتخارات سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: امروز ضریح برای هیأت امنای بقاع متبرکه سرمایه نیست چون امروز مهمترین سرمایه ای که در بقاع متبرکه داریم نیروی انسانی ارزشی است که در امامزاده ها تقویت می شوند./1307/202/ب1

ارسال نظرات