۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۳۰۷۶۴۶
حجت الاسلام تقوی:

مسؤولان برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که مسؤولان باید با برنامه ریزی در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تلاش کنند، گفت: برای نهادینه کردن و توسعه امربه معروف و نهی از منکر، با اجبار نمی‌توان مردم را به صحنه کشاند.
حجت‌الاسلام سيد رضا تقوي رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور عصر امروز دوشنبه 23آذر ماه در نشست تشریح قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که با حضور اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، بیان کرد: دولت باید بسترهای لازم را برای مشارکت مردم در اشاعه امر به معروف و نهی از منکر مهیا کند.

 

ترویج و فرهنگ ‌سازی  امربه معروف و نهی از منکر

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که برای موفقیت در ترویج امربه معروف و نهی از منکر باید به سراغ کارهای ابتکاری و راهکارهای جدید برویم، گفت: برای نهادینه کردن و توسعه امر به معروف و نهی از منکر، با اجبار نمی‌توان مردم را به صحنه کشاند، بلکه می‌توان با فرهنگ ‌سازی نسبت به جلب مشارکت آنان اقدام کرد.

 

آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد نرم و منطقی داشته باشند

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر این که آمران به معروف و ناهیان از منکر به عنوان عوامل ترویج دهنده ارزشهای اسلام ناب محمدی(ص) باید برخورد نرم و منطقی را سرلوحه امور خود قرار دهند، گفت: اگر  برخوردهای آمران به معروف و ناهیان از منکر پسندیده نباشد، ممکن است فعالیت آنان نتیجه معکوس داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به این که افراد جامعه به سه گروه قانون مدار، قانون گریز و قانون ستیز تقسیم می شوند، خاطر نشان کرد: روشهای برخورد با هر یک از این افراد باید متفاوت از دیگری باشد و بین بد و بدتر باید تفاوت قائل شد و همچنین مسؤولان باید با برنامه ریزی در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تلاش کنند.

 

 

بحث منکرشناسی مردم بسیار جدی است

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که بحث منکرشناسی مردم بسیار جدی است و مردم برخی منکرات را نمی‌شناسند، گفت: آلودگی صوتی و محیط زیست از منکرات است اما برخی به دلیل عدم آگاهی نسبت به آن واکنشی از خود نشان نمی‌دهند و این چنین منکرات باید به مردم شناسانده شود.

 

حجت‌الاسلام تقوی با بیان این که باید ستادها در جهت منکرشناسی و مردم شناسی وارد کار شوند، افزود: برخی منکرات وجود دارند که از نگاه مردم خارج است مانند رشوه گرفتن‌ها، فساد برخی پزشکان یا برخی از مهندسان نظام مهندسی، این‌ها منکرات بزرگی است که به چشم نمی‌آیند اما جامعه را از درون می‌پوساند که باید درباره آنها فکر جدی شود.

 

مسؤولان استانی در خط مقدم امر به معروف قرار دارند

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: مسؤولان استانی در خط مقدم امر به معروف قرار دارند و همچنین از اطلاعات کافی از احکام اسلامی در راستای امر به معرف و نهی از منکر برخوردار هستند و امروز باید ابتکارات و تجربیات آنها بهره مند شد.

 

حجت‌الاسلام تقوی استان مرکزی را  استان امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: استان مرکزی در زمینه‌های مختلف تأثیرگذار بوده‌ و مهد مفاخر بزرگ و فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی(ص) است و  تشریح و تبیین پیشینه این استان نقش مهمی در پیشگیری ازبسیاری از منکرات و آسیب های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بر عهده دارد./842/پ202/ج

 

ارسال نظرات