۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۳۰۷۵۲۷
مدیر حوزه های علمیه هرمزگان:

مجلس خبرگان رهبری پشتوانه‌ای عظیم برای نظام جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه هرمزگان مجلس خبرگان رهبری را پشتوانه‌ای عظیم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مجلس خبرگان یکی از مهم‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است که در حفاظت از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی و مشروعیت بخشیدن به آن نقش اساسی دارد.
مجلس خبرگان رهبری پشتوانه‌ای عظیم برای نظام جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام روح الله مختاری، مدیر حوزه های علمیه هرمزگان در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری و ولی فقیه زمان و ولایت فقیه گفت: اگر سایه رهبری بر سر کشور نبود بسیاری از توطئه ها موجب مشکلات عجیب و جبران ناپذیر برای کشور می شد.

 

وی افزود: اهمیت این انتخابات علاوه بر حساسیت‌ها و ضرورت‌هایی که درباره هر انتخاباتی به عنوان عرصه‌ای برای تجلی عینی مردم‌سالاری دینی وجود دارد، به جهت نقش و جایگاه مجلس خبرگان در نظام جمهوری اسلامی نیز دوچندان است.


مدیر حوزه های علمیه هرمزگان بیان کرد: مجلس خبرگان یکی از مهم‌ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است که در حفاظت از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی و مشروعیت بخشیدن به آن نقش اساسی دارد.


وی ادامه داد: از طرفی این مجلس در تعیین ولی فقیه و رهبری نظام نقش اساسی دارد و این اصلی‌ترین وظیفه مجلس خبرگان رهبری بر اساس اصل 107 قانون اساسی است و بنابراین می‌توان گفت مجلس خبرگان اثبات‌کننده ولایت فقیه است.

 

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: براساس آموزه‌های دینی و اسلامی و نیز آنچه در اصل پنجم قانون اساسی کشور بدان اشاره شده است، «در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) در جمهوری اسلامی ایران، ولایت امر و امامت امت برعهده فقیه عادل و باتقوی، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر است و در واقع رهبری در نظام اسلامی عامل اساسی مشروعیت نظام و ضامن بقاء حکومت دینی به شمار می آید.

 

وی ابراز اشت: نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری با توجه به نقش حیاتی و اثرگذاری که در ساختار نظام جمهوری اسلامی دارد، از جایگاه بالایی برخوردارند و البته مسؤولیت‌های خطیر و مهمی را نیز بر عهده دارند.


مدیر حوزه های علمیه هرمزگان تأکید کرد: با توجه به این جایگاه و مسؤولیت خطیری که مجلس خبرگان رهبری در جمهوری اسلامی برعهده دارد، انتخابات آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


حجت الاسلام مختاری ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری که تصمیم‌گیری درباره بالاترین مقام کشور را به عهده دارد؛ فراتر از هر نهاد دیگری است و بر پایه قوانین کشور باید در لحظات حساس فقدان رهبری که حساس‌ترین موقعیت نظام است، ایفای نقش کند.

 

وی همچنین اظهار داشت: همزمانی انتخابات مجلس خبرگان رهبری با مجلس شورای اسلامی که با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی صورت گرفته و قطعاً فواید زیادی را نیز به دنبال دارد./851/302/ب2

ارسال نظرات