۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۳۰۷۵۰۲
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ریگان خبر داد؛

ثبت 7 مورد وقف جدید همزمان با هفته وقف در ریگان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ریگان گفت: درهفته وقف، هفت مورد وقف جدید در شهرستان ریگان به ثبت رسیده، که بیشتر در حوزه کشاورزی است.
وقف

حجت الاسلام علی پی پر رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ریگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: تا پایان هفته وقف، وقف‌هایی زیادی را در سطح شهرستان با توجه به اطلاع‌ رسانی‌های صورت‌ گرفته خواهیم داشت.

 

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته وقف‌های متعددی در شهرستان ریگان صورت گرفته‌ است و افرادی که اراضی آنها در محدوده موقوفه است، طی هفته وقف فرصت دارند با مراجعه به اداره اوقاف نسبت به تنظیم سند اجاره‌ای خود اقدام کنند.

 

حجت الاسلام پی پر بیان کرد: نامگذاری هفته ‌ای با عنوان وقف فرصتی است که باید از آن برای باز کردن مزایا، ابعاد و اهمیت وقف در جامعه اسلامی استفاده شود.

 

وی با اشاره به ثبت 50 وقف درسال گذشته‌ در شهرستان ریگان خاطرنشان کرد: این وقف‌ ها شامل خانه عالم، مسجد، حسینیه، ساختمان‌های دهیاری و مدرسه است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ریگان اظهار کرد: وقف از افتخارات دین اسلام است و به طور غیرمستقیم در قرآن و به طور مستقیم در سیره‏ پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) به آن توجه فراوان شده‌ است.

 

حجت الاسلام پی پر از راه اندازی 5 ایستگاه مشاوره وقف در هفته وقف در ریگان خبر داد و ابراز کرد: این ایستگاه‌ها در مرکز شهرستان و دو بخش مرکزی و گنبکی راه‌اندازی شده اند.

 

وی اهداف راه اندازی این ایستگاه ها را ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد و افزود: این ایستگاه‌ها در سطح شهرستان ریگان راه اندازی شده تا کسانی که می‌خواهند وقف کنند راهنمایی شوند تا این وقف‌ها در راستای مطلوبی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام پی پر ابراز کرد: در این ایستگاه‌ها همچنین مشاوره‌ هایی به شهروندان در زمینه موقوفات و اراضی که در حوزه موقوفات قرار دارند، ارائه می‌شود.

 

وی یادآور شد: برپایی این غرفه‌ها و ایستگاه‌ها به‌ منظور هدایت نیت واقفان براساس نیازهای منطقه خودشان صورت می‌گیرد./9709/302/ب3

ارسال نظرات