۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۰۷۳۷۴
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد؛

ضرورت تسلط طلاب به زبان‌های بین‌المللی/ تربیت فرزند صالح رسالت مهم بانوان طلبه است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با تأکید بر ضرورت تسلط طلاب به زبان های بین المللی، گفت: طلبه نباید فقط به دروس حوزوی اکتفا کند بلکه برای تبلیغ و معرفی اسلام و معارف الهی در دنیا و جلوگیری از مفاسد باید به زبان های بین الملل مسلط باشد.
خواهران طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور، ظهر امروز در همایش طلیعه حضور که در اردوگاه آیت الله کمالوند خرم آباد برگزار شد، گفت: تفقه در دین از وظایف مهم طلاب است.


وی با بیان این که تفقه به معنای شناخت دقیق، عمیق و جامع است، عنوان داشت: حوزه علمیه بستری مناسب برای تفقه در دین است.


حجت الاسلام اسکندری با تأکید بر این که باید در اعتقادات، اخلاق و احکام تفقه داشته باشیم، افزود: با تفقه در دین باید اعتقادات، اخلاق، باورهای دینی، احکام و وظایف شرعی خویش را بشناسیم.


وی کسب معرفت در حوزه های علمیه و آموزش به دیگران را از وظایف طلاب بیان کرد و اظهار داشت: دین مجموعه ای از اعتقادات، باورها و احکام شریعت است که برای کسب این ها باید تلاش و تقوا داشته باشیم. 


معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این که برای کسب معارف الهی به معرفت و تقوا نیازمند هستیم، خاطرنشان کرد: طلبه برای کسب علم الهی و تقویت روحیه معنوی به حوزه ورود پیدا کرده است، برای کسب این علوم باید در عرصه های علمی همت داشته باشیم.


علم در رأس امور قرار دارد
حجت الاسلام اسکندری با تأکید بر توجه طلاب به علم آموزی عنوان کرد: علم در رأس امور قرار دارد و کسی که در مسیر علم قدم می گذارد خداوند به او عنایات ویژه ای دارد.


وی در ادامه علم آموزی را عبادت خواند و گفت: گفت و گوی علمی تسبیح و بحث و مباحثه ذکر خداوند است.


جهاد علمی لازمه موفقیت طلبه است
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این که کاربرد علم جهاد در راه خدا است، خاطرنشان کرد: علم گوهر وجودی انسان است و قیمت هر انسانی به میزان علم او است.


وی یادآور شد: اگر کسی می خواهد گوهر وجودی خود را پیدا کند باید در مسیر علم قدم بردارد، برای کسب علم باید جهاد علمی صورت گیرد.   


حجت الاسلام اسکندری با اشاره به این که انسان به وسیله علم و معرفت به سوی عبودیت الهی هدایت می شود، افزود: جهل ریشه همه مفاسدی است که در دنیا وجود دارد و در سایه علم باید دین را به دنیا معرفی کنیم.


وی با تأکید بر ضرورت تسلط طلاب به زبان های بین المللی گفت: طلبه نباید فقط به دروس حوزوی اکتفا کند بلکه برای تبلیغ و معرفی اسلام و معارف الهی در دنیا و جلوگیری از مفاسد باید به زبان های عربی، انگلیسی و بین الملل مسلط باشد.


علم چراغ عقل انسان است
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران لرستان علم را چراغ عقل انسان دانست و یادآور شد: عقل وسیله ای برای فهم عمل است، عقل زمانی رشد می کند که علم به انسان منتقل شود.


وی با بیان این که عقل در سایه تفکر و تدبر رشد می کند، تصریح کرد: علم حیات واقعی و حیات قلب انسان است، کسی که در راه کسب علم تلاش کند، پس از مرگ آثار وجودی او در جامعه باقی خواهد ماند.


حجت الاسلام اسکندری با تأکید بر توجه طلاب به علم آموزی عنوان کرد: برای حرکت در مسیر فقه در دین باید تا آخر عمر تلاش کنند چراکه فراگیری دروس در پنج سال فقط مقدماتی از دین را فرامی گیرند.


وی با بیان این که کسی که می خواهد در مسیر علم آموزی حرکت کند، باید در مسیر الهی قرار گیرد، اظهار داشت: ثمره علم انسان به عمل او است، دوری از خودخواهی و خود محور بودن، بصیرت افزایی و بصیرت زایی، بصیر بر عیوب خویش بودن و زاهد در دنیا از ویژگی های طالب علم است.


حاصل علم بدون عمل گمراهی است
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور علم بدون عمل را گمراهی و ضلالت دانست و افزود: علم بدون عمل وبال گردن انسان می شود.


وی عمل به علم، تبلیغ و منتشر کردن علم را از وظایف مهم طلاب بیان کرد و عنوان داشت: در مسیر طلبگی باید پیش مطالعه، حضور در کلاس، مطالعه و مباحثه مورد توجه ویژه طلاب قرار گیرد.


حجت الاسلام اسکندری در ادامه با تأکید بر توجه خواهران طلبه به امر ازدواج گفت: فراگیری علم و تحصیل سدی بر سر راه ازدواج نیست، در کنار تحصیل باید به داشتن زندگی گرم و موفق توجه داشته باشند.


وی یادآور شد: طلبه های خواهر ما باید زندگی را بر مبنای محبت قرار دهند و روحیه قناعت را در وجود خویش تقویت کنند.


تربیت فرزندان صالح رسالت مهم بانوان طلبه است
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به نقش بانوان در جامعه عنوان کرد: تربیت فرزندان صالح و آموزش به بانوان در این زمینه رسالت مهم خواهران طلبه ما است که باید با آگاهی کامل در این مسیر قدم بردارند./9459/202/ب1

ارسال نظرات