۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۰۷۳۴۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

خطر جریان هدایت شده نفوذ بیشتر از فتنه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که جریان نفوذ امروز خطر ناک تر از جریان فتنه است، گفت: متأسفانه عده ای نیز در داخل این زمینه را فراهم می کنند.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مدیر اوقاف شهرستان نکا با بیان این که علمای ما روی مسأله وقف خیلی تاکید داشتند، گفت: باید ضمن حراست از وقف های گذشته در ایجاد موقوفات با توجه به نیاز روز جامعه تلاش کنیم.

 

وی بر ضرورت امانت داری در وقف از سوی متولیان آن تأکید کرد و افزود: وقف از سنت های نیک و پسندیده ای است که از ائمه معصومین(ع) به ما به ارث رسیده است و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

 

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که باید تلاش کرد تا حقوق وقف و موقوفات ضایع نشود، گفت: حساسیت در موقوفات تا حدی است که انسان بر روی شمشیر تیز و برّان راه رود.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که وقف ریشه در باورهای دینی ما دارد، ادامه داد: وقف صدقه جاریه ای است که از سوی ائمه اطهار(ع) همواره مورد تأکید قرار گرفته است. 

 

حجت الاسلام لائینی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تأکید و با بیان این که سازمان اوقاف باید از ظرفیت بالای حوزه های علمیه در جهت نهادینه کردن این فرهنگ دینی بیشتر بهره گیرد، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان امین مردم نقش اثرگذاری در احیاء و نهادینه کردن این فرهنگ بر عهده دارد. 

 

امام جمعه نکا گفت: با نگاهی به زندگی ائمه اطهار(ع) متوجه می‌شویم که امامان معصوم(ع) به موقوفات توجه زیادی داشته‌اند و در زندگی خود وقف‌های زیادی انجام داده‌اند که به عنوان چشمه جوشان و ماندگار در جامعه ساری و جاری است. 

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که در گذشته وقف های بسیاری برای حوزه های علمیه صورت گرفته است که متأسفانه امروز این موقوفات معلوم نیست، ادامه داد: باید زمینه ای فراهم شود تا موقوفات حوزه های علمیه نیز احیا شود. 

 

امام جمعه نکا همچنین با تأکید بر این که روحانیت نقش بسیار اثرگذاری در تبیین فرهنگ وقف در جامعه بر عهده دارد، گفت: طلاب و روحانیان به عنوان کسانی که مسؤولیت تبلیغ و اطلاع رسانی دینی بر عهده آنها است می توانند نقش بسیار مهمی در احیا و نهادینه سازی سنت حسنه وقف در جامعه ایفا کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که به توطئه دشمنان برای کمرنگ کردن مبانی دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ وقف یکی از راه های گسترش و تقویت اسلام ناب در جامعه است.

 

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که جریان نفوذ امروز خطر ناک تر از جریان فتنه است، تصریح کرد: متأسفانه عده ای نیز در داخل این زمینه را فراهم می کنند.

 

امام جمعه نکا با اشاره به این که هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به جریان نفوذ در کشور، خاطرنشان کرد: علیرغم این هشدارهای جدی عده ای نسبت به این مسأله مهم بی توجه هستند و به راحتی از آن گذر می کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آحاد جامعه به ویژه مسؤولان باید گوش به فرمان ولی فقیه باشند تا در دام توطئه های دشمنان قرار نگیرند، تصریح کرد: تنها راه خنثی کردن نقشه های دشمنان تبعیت از ولایت و حرکت در همان مسیری است که مقام معظم رهبری تعیین کردند./1317/202/ب1

ارسال نظرات