۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۳۰۷۱۹۶
حجت‌الاسلام میرلوحی:

ایرانیان شعائر دینی و سبک زندگی اسلامی را از امام رضا آموختند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه امام صادق(ع)، نشانه ایمان را دوستی با اهل بیت(ع) و برائت از دشمنان ایشان خواند و گفت: خوشحال بودن در ایام شادی اهل بیت(ع) و ناراحتی در ایام حزن و اندوه ایشان از شعائر دینی است که ایرانیان این سبک زندگی اسلامی را از امام رضا(ع) آموختند.
حجت‌الاسلام سيد مصطفي ميرلوحي

حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: همه ائمه‌ اطهار(ع) حق هدایت و ولایت بر شیعیان دارند و معارف فراوانی را به شیعیان و مسلمانان آموخته‌اند؛ اما امام رضا(ع) حق بیشتری بر شیعیان و ایرانیان دارند.

 

استاد دانشگاه امام صادق(ع) تأکید کرد: امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) تنها امامی است که در میان ایرانیان سه سال حضور داشتند و سبک زندگی اسلامی و اهل بیت(ع) را به صورت حضوری با گفتار و رفتارشان به ایرانیان نشان دادند.

 

وی افزود: شیعیان و ایرانیان از نزدیک با زندگی امام رضا(ع) آشنا شدند و با حضرت نماز خواندند، در شادی‌ها و غم‌ها با حضرت شریک شدند و در همه امور با امام(ع) همراه بودند.

 

حجت‌الاسلام میرلوحی یادآور شد: ایرانیان با مشاهده زندگی امام رضا(ع) با آیین زندگی اهل بیت(ع) و شعائر دینی آشنا شدند؛ زیرا حضرت، چند عید غدیر و چند محرم را در ایران تجربه کردند.

 

وی به شعائر دینی اشاره کرد و گفت: خوشحال بودن در ایام شادی اهل بیت(ع) و ناراحتی در ایام حزن و اندوه ایشان از شعائر دینی است که ایرانیان این سبک زندگی اسلامی را از امام رضا(ع) آموختند.

 

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به توصیه امام رضا(ع) به ریان بن شبیب خاطرنشان کرد: حضرت در روایت مشهوری به ریان فرمودند «إن سرک أن تکون معنا فی الدرجات العلی من الجنان، فاحزن لحزننا و افرح لفرحنا» عالیترین درجه تقرب در نزد خداوند و محبت به اهل بیت(ع) که اجر فراوانی نیز دارد، این است که در شادی‌های اهل بیت(ع) خوشحال و در مصیبت ایشان ناراحت و پریشان باشید.

 

حجت‌الاسلام میرلوحی به اهمیت محبت و دوستی نسبت به اهل بیت(ع) و دشمنی با دشمنان ایشان اشاره کرد و گفت: عالیترین درجه و نشانه ایمان این است که کسی محبت و ناراحتی‌اش برای اهل بیت(ع) باشد؛ چنان که پیامبر اکرم(ص) فرمودند «اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد در قیامت با آن سنگ محشور می‌شود»؛ بنابراین سعی کنیم محبت و حزن ما در مسیر اهل بیت(ع) باشد./908/ت302/ف2

ارسال نظرات