۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۳۰۷۰۵۶
با هدف تبلیغ و گسترش فرهنگ اسلامی صورت می گیرد؛

اعزام طلاب و خواهران مبلغ برای خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد از اعزام طلاب و خواهران مبلغ برای خدمت رسانی و استقبال از زائران پیاده امام رضا(ع) خبر داد.
زائران امام رضا(ع)

بانو وجیهه حقیقی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تشریح برنامه های فرهنگی ـ تبلیغی ماه محرم و صفر، مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد پرداخت.

 

وی گفت: واحد فرهنگی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد در ایام شهادت پیامبر اکرم(ص) و دو فرزند ایشان امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، طلاب و خواهران مبلغ را با هدف تبلیغ فرهنگ اسلامی برای خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) اعزام می کند.

 

حقیقی افزود: زائران با عشق و ارادت خالصانه به امام رضا(ع) سختی راه را به جان می خرند و خدمت به این زائران، سختی راه بر آنان آسان می‌کند.

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد با خاطرنشان کردن این که خدمت به زائران امام رضا(ع) توفیقی است که خداوند را به سبب آن شاکریم، گفت: این حرکت فرصت خوبی است تا بتوانیم از طریق خدمت رسانی به زائران، ارتباط صمیمی بین زائر و طلاب برقرار کنیم و ان شاالله زمینه برای تبلیغ اسلام فراهم شود.

 

این مبلغ و پژوهشگر حوزوی ابراز کرد: این طرح به دو صورت «اعزام طلاب به ایستگاه های بین راهی اقامت زائران» و «اعزام طلاب به ایستگاه های اقامت در شهر» در سه روز آخر صفر است. طلابی که به ایستگاه های بین راهی اقامت زائران اعزام می شوند، در روز شهادت امام رضا(ع) پیاده با زائران امام رضا(ع) برای تشرف به ساحت مقدس امام هشتم(ع) همراه خواهند شد.

 

ارائه خدمات مشاوره و کار با کودک برای زائران پیاده امام رضا(ع)
حقیقی با خاطرنشان کردن این که 45 مبلغ برای خدمت به زائران پیاده اعزام شده اند، افزود: مبلغان در مسیر حرکت زائران امام رضا(ع) در ایستگاه های رباط سفید و امام جواد(ع) به زائران خدمت می کنند، در این ایستگاه خدماتی در زمینه مشاوره، کار با کودک و تدارکات انجام می گیرد.

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد گفت: مبلغان در ایستگاه های اقامت زائرین در شهر مشهد، در مدارس دیانت و باهنر مستقر هستند و به بیان احکام نماز و وضو و پاسخگویی به سؤالات شرعی می پردازند.

 

وی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن ماه محرم و فضیلت عزاداری بر امام حسین(ع) گفت: امام خمینی(ره) می فرمایند:« انقلاب اسلامى ایران ، پرتویى از عاشورا و انقلاب عظیم الهى آن است . کربلا کاخ ستمگرى را با خون درهم کوبید ، و کربلاى ما کاخ سلطنت‏شیطانى را فروریخت . کربلا را زنده نگه دارید و نام مبارک حضرت سیدالشهدا را زنده نگه دارید ، که ‏با زنده بودن او اسلام زنده نگه داشته مى‏شود.»

 

اعزام مبلغ به مدارس و مناطق محروم
حقیقی به دیگر فعالیت های تبلیغی این حوزه در ماه محرم و صفر اشاره کرد و افزود: مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد، در ایام ماه محرم و صفر، مبلغ به مناطق محروم، منطقه طرق و شهرک شهید رجایی مشهد اعزام کرد.

 

این استاد قرآن با اشاره به این که این مرکز، به مدارس ابتدایی برای آموزش احکام نیز مبلغ اعزام می کند، افزود: واحد فرهنگی مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد طبق سنوات گذشته، در ایام محرم و صفر، برای مساجد و منازل به منظور سخنرانی، بیان احکام و پاسخ گویی به سؤالات شرعی مبلغ اعزام می کند.

 

حقیقی افزود: مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) در دهه اول محرم نیز مراسم سخنرانی و عزاداری برگزار کرد؛ در این مراسم بانو محترم فلاح در مورد پاسخ گویی به شبهه های عاشورا سخنرانی کردند.

 

این مبلغ و پزوهشگر حوزروی اظهار کرد: سلسله نشست های شرحی بر مفاهیم زیارت عاشورا نیز هر هفته روزهای دوشنبه و سه شنبه در ایام ماه محرم و صفر، با سخنرانی بانو محجوبه اسدپور، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد برگزار شد و دهه آخر صفر نیز مراسم عزاداری با حضور حجت الاسلام یوسف زاده، در حال برگزاری است.

 

حقیقی در پایان یادآور شد: بانوان طلبه، مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد در راستای تببین معارف شیعه فعالیت می کنند و ان شالله این فعالیت ها مورد رضای ولی عصر(ع) قرار بگیرد و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشد./1309/302/ب2

ارسال نظرات