۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۰۷۰۰۷
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

طرح اسلام رحمانی تحریف اسلام عقلانی و همدلی با مستکبران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عالم زاده، اسلام رحمانی را پروژه‌ای برای تحریف و ناقص کردن اسلام عقلانی خواند و گفت: اگر اسلام به صورت صلح کل و بی‌تفاوت به استکبار و ظلم نشان داده شود، نخستین شخصیت‌هایی که زیر سؤال می‌رود پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) است.
محمد عالم زاده نوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد عالم زاده نوری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به مطرح شدن اسلام رحمانی از سوی برخی از جریان‌های سیاسی و مخالف اسلام عقلانی و انقلابی اظهار داشت: اسلام، مکتب جامع و به هم پیوسته‌ای است که شناخت آن وابسته به عالمان بصیر و متخصصان معتقد است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: کسی می‌تواند درباره اسلام اظهار نظر کند که بارها منابع دینی و مجموعه روایات اسلامی را مرور کرده و به صورت هدفمند و روشمند، قدرت بهره‌برداری را داشته باشد.

 

شناخت اسلام دارای دو زاویه است

وی شناخت اسلام را دارای دو زاویه دانست و ابراز داشت: مرز ایمان و کفر را عالمان و متخصصان دین شناس بیان کرده‌اند؛ اما مرز اسلام و اسلام نماها در حال حاضر مشخص نیست، کسانی که اسلام را به صورت پوستین وارونه می‌پوشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به دوران صدر اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر اکرم(ص)، اسلام در مقابل کفر بود و ایشان بر اساس تنزیل با کفار می‌جنگید؛ اما زمان حضرت علی(ع)، دوران تأویل بود و کسانی در میدان مبارزه با ایشان بودند که سابقه جهاد و حفظ قرآن داشتند.

وی روشنگری درباره اسلام ناب را وظیفه علما خواند و یادآور شد: امروز مرز اسلام ناب با اسلام‌های آمریکایی مشخص نیست؛ از این‌رو عالمان و متخصصان دین شناس باید ویژگی‌های اسلام ناب را مشخص کنند.

 

وظیفه مردم در برابر اسلام‌های قلابی

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به وظیفه مردم در برابر اسلام‌های قلابی اشاره کرد و افزود: طبق دستور امام زمان(عج) در روایت «فاماالحوادث الواقعه»، مردم در میان اسلام‌های قلابی باید به عالمان آگاه و متخصص برای تفسیر کامل دین مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: در هیچ مکتبی صلح کل و بی‌تفاوتی نسبت به همه امور وجود ندارد؛ زیرا این گونه عملکرد در برابر دشمنان نامعقول، بی‌غیرتی و ظاهر سازی بیش نیست و دوامی ندارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اسلام،‌ دین رحمت و مهربانی است و سعادت همه انسان‌ها را می‌خواهد و پیروان اسلام نیز باید با همه انسان‌ها همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند؛ اما اگر برخی در مقابل مسلمانان توطئه‌چینی کردند و خار راه باشند، باید در برابر آنها ایستادگی کرد.

 

اسلام رحمانی طرح تحریف و ناقص کردن اسلام عقلانی است

وی با اشاره به تحریف و ناقص کردن اسلام عقلانی از سوی برخی از جریان‌ها به اسلام رحمانی یادآور شد: اگر اسلام به صورت صلح کل و بی‌تفاوت به ظلم و طواغیت نشان داده شود، نخستین شخصیتی که زیر سؤال می‌رود پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: برخی به حضرت علی(ع) ایراد می‌‌گرفتند و ایشان را به سخت‌گیری در امور متهم می‌کردند که حضرت علی(ع) در دفاع از ایشان فرمودند «علی درباره امور الهی بسیار جدی است و کوتاهی نمی‌کند».

حجت‌الاسلام عالم زاده نوری، جهاد و ایستادگی در مقابل دشمنان را ضروری خواند و گفت: اگر بدن انسان به بیماری مبتلا شود، باید از روی عقل و تدبیر، جراحی شده و ترمیم شود؛‌از این‌رو در جوامع انسانی نیز مقابله با ظلم و استکبار ضروری است.

وی با اشاره به آیه «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» یادآور شد: انسان‌های مؤمن نسبت به یکدیگر فروتن و مهربان و نسبت به کفار، غیر قابل نفوذ، مقتدر و پرخاشگر هستند که این مرز ایمان و کفر در قرآن و در روایات به تصریح ذکر شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: در آیات و روایات به شدت از هم‌جبهه شدن، همدلی و پذیرش ولایت کفار منع شده است، همان گونه که امام خمینی(ره) نیز همیشه به مرز ایمان و کفر تأکید داشتند و می‌فرمودند «تا در جهان کفر و شرک وجود دارد، مبارزه نیز هست».

 

مرزبندی با کفار و مستکبران عالم ویژگی منتظران منجی موعود است

وی مرزبندی با کفار و مستکبران عالم را ویژگی منتظران منجی موعود خواند و تأکید کرد: کسانی که منتظر عدل جهانی و قیام امام زمان(عج) هستند، ولایت طاغوت را برنمی‌تابند و با مستکبران و ظالمان در تضادند.

حجت‌الاسلام عالم زاده نوری به تضاد ماهوی ایمان و کفر اشاره کرد و گفت: امضای یک قرارداد و مذاکره با دشمنان به معنای سازش با مستکبران نیست، بلکه تغییر تاکتیک است؛ زیرا با وجود تضادهای این دو دستگاه فکری، صلح و آشتی میان آنها غیر ممکن است و میانجی‌گری‌ها نیز از زیاده‌خواهی طاغوت و استکبار جهانی کم نمی‌کند؛ بلکه آنها را به کوتاه آمدن جریان مقاومت و نفوذ برای نابودی آن امیدوار می‌کند./908/ت302/ف2

ارسال نظرات