۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۰۶۹۱۷
آیت الله آل‌هاشم:

عموم بشریت از رحمانیت پیامبر اسلام بهره مند می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: پیامبر اسلام(ص) رحمتی برای تمام عالمیان است، نه فقط برای منطقه ای خاص، از این رو اگر خداوند رحمان و رحیم است، رسول او نیز تجلی رحمت است.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت سالروز وفات حضرت رسول اکرم(ص) ترتیب یافت، اظهار داشت: عالى‌ترین صفات الهى در وجود مقدس پیامبر اکرم صلى‌اللّه‌علیه‌و‌آله‌ تجلی یافته است که براى اثبات بالاترین کمالات ممکن در وجود یک انسان کافى است.

 


وی با بیان این‌که صفات، سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام برایندی از صفات حسنه تمامی پیامبران الهی بوده است، گفت: اگر کسى با مشاهده وجود مبارک پیامبر اکرم با عالى‌ترین صفات و اخلاق الهى، نتواند فوق طبیعى بودن او و رسالت او را بپذیرد، نخواهد توانست به‌وجود خویش هم با کمال بداهت و وضوح اعتقادى داشته باشد.

 


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به تفسیر آیه 107 سوره انبیا خاطرنشان کرد: پیامبر اسلا
م(ص) رحمتی برای تمام عالمیان است، نه فقط برای منطقه خاص، از این رو اگر خداوند رحمان و رحیم است، رسول او نیز تجلی رحمت است. جالب آنکه خداوند در سراسر قرآن بر این رحمانیت و رحیمیت تأکید دارد.

 


آیت الله آل‌هاشم با تشریح صفت «رحمة للعالمین» حضرت محمد(ص) یادآور شد: رحمت به معنای شفقت و مهربانیِ فراوان است، بنابر احادیث و روایات معتبر وارده و با توجه به تصریح قرآن عموم بشریت؛ حتی کافران نیز از رحمانیت پیامبر گرامی اسلام(ص) بهره مند می‌شوند.

 


وی با بیان این‌که نور رحمت و مهربانی رسول اسلام با توطئه‌های دشمنان اسلام خاموش نمی شود، گفت: اگر رسول خدا(ص) را رحمت یکپارچه می‌شناسیم باید بدانیم ایشان یک رحمتِ رحمانی دارند یعنی با بشریت دشمنی ندارند و اگر جنگی می‌کنند ناشی از همان رحمت است، رحمتی که در سایه آن مسیحی و یهودی به خوبی در کنار مسلمان زندگی می‌کنند.

 


امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که تمامی تلاش‌های مذبوحانه غرب در مخدوش کردن چهره اسلام و رسولش منجر به آشنایی عموم بشریت با حقیقت اسلام شده است، افزود: اسلام هراسی غربی تنها برای لطمه به اسلام طرح‌ریزی شده است، رسانه‌های غربی وظیفه جز بیان این دروغ بزرگ تاریخ که اسلام مساوی است با جنایت و خونریزی، وظیفه دیگری ندارند.

 


وی با بیان این‌که دشمنان اسلام چاره‌ای جز جلوگیری از موج اسلام‌گرایی در غرب و آمریکا ندارند، تصریح کرد: برای رحمت نبوی پایانی نیست بلکه جاوید، جهانی و جامع است؛ مگر ممکن است کسی تجلی خدا باشد آن هم با صفت رحمت و برای رحمتش پایانی باشد؟./935/302/ب1

ارسال نظرات