۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۰۶۸۷۷
استاد حوزه علمیه:

مسؤولان در مسیر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گام بردارند

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه علمیه اراک با بیان این که ترویج و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر توسط مسؤولان ایران اسلامی باید در جامعه تبیین و نهادینه شود، گفت: عموم مردم بخصوص نسل جوان باید بیش از پیش با این فرضیه الهی آشنا شوند و از این مهم در زندگانی خود بهره گیرند.
حجت‌السلام عظيمي مدرس حوزه علميه اراک

حجت‌السلام مهدی عظیمی مدرس حوزه علمیه اراک، در گفت و گو با خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر توسط مسؤولان ایران اسلامی باید در جامعه تبیین و نهادینه شود.

 

گسترش جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی

مدرس حوزه علمیه اراک گسترش و ارتقای جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی امری ضروری دانست و حاطرنشان کرد: عموم مردم بخصوص نسل جوان باید بیش از پیش با این فرضیه الهی آشنا شوند و از این مهم در زندگانی خود بهره گیرند.

 

حجت‌السلام عظیمی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر سبب برقراری امنیت و کاهش جرم در جامعه می‌شود، اظهار داشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با دقت نظر بیشتری به وظایف خود عمل کنند تا زمینه برچیده شدن فساد را فراهم آورند.

 

امر به معروف و نهی از منکر دو اصل مهم از فروع دین

مدرس حوزه علمیه اراک با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر دو اصل مهم از فروع دین است، گفت: مسلمانانی که به تمامی اصول اسلامی پایبند هستند، باید بدانند که نباید در برابر افرادی که آنان را از خطایشان آگاه می‌سازند جبهه گرفته و ناراحت شوند، بلکه باید با طمأنینه پذیرفته و سعی در تکرار نداشته باشند.

 

حجت‌السلام عظیمی با تاکید بر این که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مراعات شخصیت و منزلت افراد را داشته باشند، گفت: آمران امر به معروف وظیفه شرعی دارند تا رفتارهای خلاف عرف و شرع را با گفتار خارج از خشونت و با ملایمت متذکر شوند.

 

گسترش فرهنگ و ترویج تذکر لسانی در جامعه

مدرس حوزه علمیه اراک یکی از موانع ترویج فرهنگ نقدپذیری در جامعه را عدم برخورد صحیح از سوی آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و افزود: جوانان و نوجوانان به دلیل روحیه سرکش و طغیانگر نقد را به راحتی قبول نمی‌کنند برای گسترش این فرهنگ و ترویج تذکر لسانی در جامعه باید برنامه‌های بهتر در دستورکار عوامل قرار گیرد.

 

حجت‌السلام عظیمی خاطرنشان کرد: بدون شک اگر رعایت اصول امر به معروف و نهی از منکر صورت پذیرد شاهد خواهیم بود که خطاها، لغزش‌ها، هنجارشکنی‌ها در جامعه ریشه کن و جامعه به سمت پاکی هدایت خواهد شد.

 

ارتقای فرهنگ نقدپذیری در جامعه یاری گر حفظ ارزش‌های اسلامی

مدرس حوزه علمیه اراک با بیان این که فرهنگ نقدپذیری باید از مقامات بالا و ارشد کشوری، استانی آغاز شود، گفت: ارتقای فرهنگ نقدپذیری در جامعه به حفظ ارزش‌های اسلامی کمک می‌کند و از بروز خود محوری، تلخ زبانی و غرور کاذب می‌کاهد.

 

حجت‌السلام عظیمی در ادامه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی دانست و بیان کرد: نهادینه کردن امر به معروف‌ و ‌نهی از منکر یکی از ویژگی‌های شاخص جامعه اسلامی است و بی تفاوتی در برابر امر به معروف و نهی از منکر سبب مشکلات و معضلاتی جامعه اسلامی می شود./842/302/ب3

 

ارسال نظرات