۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۳۰۶۷۵۶

نشست تخصصی هم اندیشی با متولیان موقوفات استان کرمان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در نشست هم اندیشی با متولیان موقوفات استان گفت: تعامل راهکار همه بخش های مختلف در حوزه وقف است و باید اساس کار بر تعامل و حسن معاشرت باشد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی هم اندیشی با متولیان وقف در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان که به مناسبت روز وقف برگزار شد، افزود: یک بخش از بدنه های وقف را شما متولیان در استان کرمان مدیریت، معاونت و مساعدت می کنید.

 

وی حسن تعامل متولیان در برگزاری و اجرای نیات وافقان در ماه محرم و صفر را خوب ارزیابی کرد و گفت: نیات واقفان در ماه محرم و صفر صورت گرفته و همچنان تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

 


حجت الاسلام قاسمی زاده بیان کرد: بیش از صد سال از عمر اداره تحقیق استان کرمان می گذرد و تاکنون 600 متولی در سطح استان کرمان وجود دارد و این استان نسبت به سایر استان ها در این راستا پیشرو است.

 


حجت الاسلام قاسمی زاده ابراز کرد: تولیت اگر چه از ریشه ولایت است، و چرا در حوزه وقف می گویند تولیت و نگفتند ولایت بر موقوفه و دلیل آن این است که تولیت به معنای انجام وظیفه و رسالت است و مدت تولیت موقت است و مادام العمر نیست.

 


وی یادآور شد: همه متولیان باید اهل ولایت باشند و موقوفه حکومت و حاکمیت ندارد و باید در اداره کردن موقوفه دنبال انجام وظیفه باشیم و حکومت کردن مد نظر نباشد.

 


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در ادامه اظهار کرد: تولیت تا قبل از این که شخص بپذیرد این امکان وجود دارد که من وظیفه ای را که بر دوش گرفتم قبول نکنم،‌از این رو وقتی تولیت را پذیرفتی تا وقتی روح در بدن است باید وظیفه خود را انجام دهید واین امر مانند نماز خواندن است.

 


حجت الاسلام قاسمی زاده یادآور شد: موقوفه چه بر مبنای دین یا غیر دین باشد در هر صورت موقوفه است و یعنی امانت داری و هیچ فرقی ندارد که مربوط به دین اسلام یا غیر اسلام است.

 


وی بیان کرد: بخشی از موقوفات در حوزه های مختلف به تولیت متولیان غیر از اوقاف است.

 


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به اهمیت دین اسلام به وقف و موقوفه پرداخت و اذعان کرد: موضوع امانت داری است و هر یک از متولیان باید امانت دار خوبی باشد و متولیان باید به حق و حقوق وقف توجه بیشتری داشته باشند و این را بدانند اوقاف حمایت کننده اصلی موقوفات است.

 


حجت الاسلام قاسمی زاده خاطرنشان کرد: تعامل راهکار همه بخش های مختلف در حوزه وقف است و باید اساس کار برتعامل وحسن معاشرت باشد./9709/202/ب1

ارسال نظرات