روحانیت حافظ میراث مکتب تشیع است

حجت الاسلام علی طهماسبی امام جمعه شهرستان الوند، در گفتوگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در قزوین، گفت: یکی از ریشهها و عوامل ایجاد بدعت، مقدس مآبی و اعمال سلیقه شخصی است.
وی در ادامه افزود: حقیقت بدعت آن چیزی است که هیچ ریشهای در دین نداشته باشد، بنابراین تعصبات ناروا منشا اصلی بدعت است که این همه ویرانگر و مخرب است.
پیامبر جلوی بدعتها را با حدیث ثقلین گرفت
این کارشناس دینی در پاسخ به این سوال که آیا پیامبر برای بدعت چارهای اندیشیده بود، یعنی امر الهی در این میان وجود داشت، تصریح کرد: در جواب باید گفت بله پیامبر جلوی بدعتها را با حدیث ثقلین گرفت که فرمودند من در میان شما دو چیز گرانبها به یادگار می گذارم، کتاب خدا و عترتم، مادامی که به این دو تمسک جوئید هرگز گمراه نخواهید شد.
روحانیت حافظ میراث مکتب تشیع
حجت الاسلام طهماسبی نقش روحانیت را در طول تاریخ حافظ میراث مکتب تشیع برشمرد و ابراز کرد: رسالت روحانیت در دوران غیبت حفظ، تفسیر، تبیین، و توضیح و نگهداری معصومانه دین است و رسالتی از این بزرگتر وجود ندارد و سرباز امام زمان(عج) تنها یک شعار صرف نیست بلکه او میراث امام را در محضر خود امام، نگه میدارد و به صاحب اصلی آن میرساند.
شیعه به طور معمول دچار بدعت نمیشود
وی در ادامه به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد که میفرماید: مثل اهل بیت من مثل کشتی نوح است که هر کس سوار بر آن شد نجات مییابد و هر کس که سوار نشد گمراه میشود، عصمت ائمه و حدیث ثقلین برای جلوگیری از بدعت است از این رو شیعه به طور معمول دچار بدعت نمیشود.
خطیب جمعه الوند وهابیت را یک مذهب خودساخته استعماری و ضدبشری دانست و تاکید کرد: آنان به نوعی تمام اهل سنت و جماعت شیعه را با افکار مسموم خود منحرف میکنند و چون هدفشان زدن ریشه تشیع است با شیعیان اختلافات زیادی دارند و پیوسته خواهان از بین بردن آثار اسلامی و فرهنگی مسلمانان هستند.
حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به برخی از تفکرات وهابیت عنوان کرد: آنها سفر به قصد زیارت قبور پاکان و معصومین را بدعت و حرام میدانند و خواهان این هستند که باید تمام میراث فرهنگی مسلمانان بویژه شیعه از بین برود و حال آنکه این مسأله را نه عقل می پذیرد و نه علم.
وی در پایان گفت: از نظر اسلام زیارت قبر عزیزان پیامبر و معصومین(ع)، شهدا، جان باختگان در راه خداوند، علما و بزرگان علم و ادب امری فطری و مطابق با خواسته درونی و روحی بشر است در غیر این صورت مسئله فطرت زیر سوال رفته و باطل خواهد شد./873/302/ب3