۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۰۶۷۱۶
آیت الله دری نجف آبادی:

روحانیان با تحقیق و پژوهش از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که جامعه روحانیت باید در کارهای تحقیق و پژوهش در جامعه اسلامی پیش قدم باشند، گفت: روحانیان به خوبی می توانند با پژوهش و تحقیق از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند.
آيت الله دري نجف آبادي همايش روحانيان استان مرکزي که بمناسبت هفته وقف همايش روحانيان استان مرکزي که بمناسبت هفته وقف همايش روحانيان استان مرکزي که بمناسبت هفته وقف همايش روحانيان استان مرکزي که بمناسبت هفته وقف همايش روحانيان استان مرکزي که بمناسبت هفته وقف همايش روحانيان استان مرکزي که بمناسبت هفته وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، پیش از ظهر امروز سه شنبه 17 آذر ماه در همایش روحانیان که به مناسبت هفته وقف در امامزاده آمنه خاتون و عبدالله اراک برگزار شد، با بیان این که روحانیان باید به عنوان الگو در جامعه اسلامی به خوبی نقش آفرینی کنند، گفت: روحانیان در مسیر هدایت جامعه به ویژه جوانان وظایف سنگینی بر عهده دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که روحانیان باید با تدبیر برنامه های منسجم و ارزشمند خود هجمه های فرهنگی دشمنان ایران اسلامی را خنثی کنند، گفت: روحانیان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید در راستای گسترش اسلام ناب محمدی(ص) گام بردارند.

 

امام جمعه اراک با تاکید بر این که روحانیان باید ساده زیستی و اخلاق نیکو را در راس امور خود قرار دهند، خاطر نشان کرد: اخلاص در عمل و ساده زیستی روحانیان و طلاب باید در جامعه اسلامی به خوبی مشهود باشد و ساده زیستی را به عنوان یک افتخار بزرگ بدانند.

 

میدان جهاد امروز، میدان معرفت در دین است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که میدان جهاد امروز، میدان معرفت در دین است، اظهار داشت: روحانیان زبان گویای قرآن و اهل بیت هستند و امروز در شرایط حاکم بر جامعه روحانیان باید بیش از پیش از معرفت در دین در راستای تبیین آیات الهی و سیره اهل بیت بهره مند شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که جامعه روحانیت باید در کارهای تحقیق و پژوهش در جامعه اسلامی پیش قدم باشند، گفت: روحانیان به خوبی می توانند با  پژوهش و تحقیق از آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند.

 

حوزه های علمیه از وقف در مسیر کارهای پژوهشی استفاده کنند

امام جمعه اراک موضوع وقف را یک مسأله مهم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه باید از وقف در مسیر کارهای پژوهشی استفاده کنند و همچنین از پژوهش و تحقیق در راستای سنت پسندیده وقف بهره گیرند.

 

آیت الله دری نجف آبادی سنت حسنه وقف را مصداق بارز نیکوکاری و خیرخواهی دانست و خاطر نشان کرد: وقف در جامعه اسلامی بسیاری از مشکلات را به آسانی حل خواهد کرد و در این راستا فرهنگ سازی و ترویج سنت حسنه وقف بسیار مؤثر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه به موضوع وقف و سبک زندگی اسلامی، وقف و اقتصاد مقاومتی تاکید و بیان داشت: وقف در جامعه عدالت اجتماعی را به همراه دارد و امروز آثار سنت ارزشمند و حسنه وقت در کشور کاملا مشهود است./842/202/ب1

ارسال نظرات