۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۳۰۶۶۸۴

فرهنگ‌سازی طرح دیدار با زائران کربلا در مساجد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قوامی در طرح دیدار با زائران کربلا در مساجد گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور با هدف فرهنگ سازی دیدار زائران کربلا و آسان کردن این دیدارها و ترغیب مردم به زیارت اباعبدالله(ع) در اربعین برگزار می‌شود.
اربعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه دیدار با زائران کربلا، دوشنبه 16 آذر ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام موسی کاظم(ع) پردیسان برگزار شد؛ در این مراسم حجت الاسلام قوامی امام جمعه شهر پردیسان و چند تن از خادمان حرم حضرت معصومه(س) حضور داشتند، در این دیدار امام جمعه پردیسان به سخنرانی درباره اهمیت دیدار زائران پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی درابتدای سخنان خود با بیان اینکه زائران امام حسین(ع) با ایشان ارتباط عمیق قلبی پیدا کرده‌اند، یادآور شد: هدف از زیارت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا شبیه شدن به ایشان است، بنابراین کسانی که به زیارت قبر امام حسین می روند از آن حضرت انرژی معنوی می‌گیرند و بوی ایشان را می‌دهند، پس باید به دیدار این زائران رفت.

 

امام جمعه پردیسان اضافه کرد: فلسفه دیدار با زائران این است که در گذشته برای دیدار زوار رسم بود به خانه آنها بروند، اما در حال حاضر با ابتکار جدیدی قرار شد طی برنامه‌ای زائران کربلای معلی در اربعین که سال به سال تعداد آنها هم زیاد می‌شود در مسجد محلشان جمع شوند و مردم به دیدار آنها بیایند و این طرح در کشورمان به یک فرهنگ تبدیل شود.

  

 

وی در ادامه به اهمیت دیدار زائرین کربلا پرداخت و تصریح کرد: زیارت زائرین کربلا همانند زیارت قبر امام حسین(ع) است، بنابراین رفتن به دیدار زوار ارزشمند است و زائر خیلی مهم است، چنان که باید پای وی را بوسه زد.

  

حجت الاسلام با اشاره به آیه69 سوره نساء « وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحینَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفیقاً » گفت: در این آیه آمده است، کسانی که از خدا و فرستاده اش اطاعت نمایند آنان(در دنیا و آخرت) همراه کسانی هستند که خدا بر آنها نعمت بخشیده از پیامبران و صدّیقان و شهیدان و گواهان اعمال و شایستگان و آنها نیکو رفیقانی هستند، این عمل در شیعه همانند یک موتور متحرک و انرژی بخش است.

                                                                                        

گفتنی است؛ در این جلسه چند تن از خادمان کریمه اهل بیت(ع) همراه با پرچم حضرت معصومه(س) برای دیدار زائران کربلا حضور پیدا کردند و همراه با روضه خوانی یکی از خادمان مجلس به پایان رسید و پرچم حرم حضرت معصومه(س) در میان افراد حاضر در جلسه برای تبرک جستن گردانده شد و نمک های متبرک نیز در میان مردم توزیع شد./875/پ202/ف2

ارسال نظرات