۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۰۶۵۵۸
دبیر ستاد عالی کانون مساجد کشور:

اختتامیه مسابقات قرآنی مدهامتان در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارباب سلیمانی با اشاره به برگزاری اختتامیه مسابقات قرآنی مدهامتان در اصفهان گفت: این دوره از مسابقات در هفته آینده با حضور 30 هزار شرکت کننده از سراسر کشور در 5 رشته حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر و اذان برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام حميدرضا ارباب سليماني، دبير ستاد عالي کانون‌هاي مساجد کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی، رییس ستاد اجرایی مسابقات قرآنی مدهامتان، پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی با بیان این که در هفته آینده در اصفهان اختتامیه مسابقات قرآنی مدهامتان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این دوره با حضور  30 هزار شرکت کننده از سراسر کشور در 5 رشته حفظ، قرائت، ترتیل، تفسیر و اذان برگزار خواهد شد.

 

وی پیوند میان قرآن و مسجد را پیوندی دیرینه دانست و افزود: پیامبر(ص) از همان ابتدا مسجد را جایگاهی برای ترویج فرهنگ قرآن قرار دادند ولی به تدریج در قرن‌های بعد میان مسجدیان و قران و همچنین میان حافظان و قاریان قرآن و مسجد فاصله افتاد که تلاش ما این است که این پیوند را برقرار کنیم.

 

دبیر ستاد عالی کانون مساجد کشور خاطرنشان کرد: بعد از مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی که وظایفی رابرای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند دستگاه مشخص کرده است؛ یکی از محورهای آن مصوبه توسعه فرهنگ قرآن در مساجد است که به دنبال آن به اندازه نیاز مساجد قرآن تهیه شد و طرح تلاوت قرآن در مساجد به صورت هر شب یک صفحه برگزار شد و به فضل خدا جای خود را در مساجد باز کرد و به صورت یک فرهنگ در آمده است.

 

وی یادآور شد: یکی از اشکالاتی که وهابیون به ما می‌کنند این است که شما با ولایت پیوند خوردید اما از قران جدا شدید و به عبارت دیگر به ثقل اصغر توجه کرده‌اید اما ثقل اکبر که قرآن است را فراموش کرده‌اید که این در صورت عدم توجه می‌تواند یک نقطه ضعف برای شیعیان باشد.

 

حجت الاسلام ارباب سلیمانی افزود: ما به دنبال این هستیم که بحث تفسیر را هم در مساجد راه بیندازیم و شبی یک آیه توسط امام جماعت و یا فردی که مورد تأیید امام جماعت است تفسیر شود؛ کتابی را هم تحت عنوان تفسیر همراه تهیه کرده‌ایم که از هر صفحه یک آیه را انتخاب کرده است و برای 5 دقیقه مطالبی را در اختیار مفسران قرار می‌دهد.

 

وی اظهار داشت: ما معتقدیم که اگر نسل جوان را بتوانیم با مساجد پیوند بدهیم و در مساجد طعم قرآن را به آنها بچشانیم از بسیاری جرایم اجتماعی پیشگیری خواهد شد./843/پ202/ف2

ارسال نظرات