۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۳۰۶۵۳۵
در حرم رضوی برگزار می شود؛

مسابقات فرهنگی ویژه رحلت پیامبر و شهادت امام رضا

خبرگزاری رسا ـ مسابقه فرهنگی «کبوتران حرم»، ویژه برنامه «فرزندان آفتاب»، مسابقه قرآنی «سراج منیر» ویژه ایام عزاداری روزهای پایانی صفر در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
 کبوترانه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، ویژه‌ نامه فرهنگی کبوتران حرم، همزمان با دهه پایانی ماه صفر در حرم مطهر رضوی منتشر شد،این ویژه ‌نامه فرهنگی برای مخاطبان و کودکان زائر حرم مطهر رضوی و مشتمل بر آموزش نقاشی، شعر، جدول، داستان و مسابقه است که با بیانی زیبا و جذاب متناسب با گروه سنی آنها تالیف و منتشر شده است.

 

مسابقه کبوتران حرم با هدف آموزش مباحث و آموزه‌های دینی و مواجهه کودکان با خرافات و شبهات به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی در مناسبت‌های مختلف سال در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

 

سوالات این مسابقه از متن ویژه ‌نامه کبوتران حرم طراحی شده است و از بین پاسخ نامه‌ ها‌ی صحیح هر روز قرعه ‌کشی انجام و برای برندگان این مسابقه پیامک ارسال می‌شود.

 

مسابقه قرآنی «سراج منیر»

همزمان با ایام دهه پایانی صفر مسابقه قرآنی «سراج منیر» در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

 

به مناسبت با فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) مسابقه قرآنی «سراج منیر» در دارالقرآن الکریم بارگاه منور رضوی در حال برگزاری است.

 

در این مسابقه 15 سوال از آیات قرآن کریم تهیه شده است، که شرکت کنندگان در این مسابقه می توانند با مراجعه به قرآن کریم علاوه بر یافتن جواب های مسابقه با آیات و معانی این کتاب آسمانی آشنا شوند.

 

قرعه کشی این دوره از مسابقات 22 آذر ماه برگزار می شود، و علاقه مندان می تواند پاسخنامه را تا هجدهم آذر ماه تکمیل و آن را در صندوق ویژه پاسخ نامه های قرآنی واقع در ورودی اتاق 17 دارالقرآن الکریم بیندازند.

 

هم چنین مسابقه «آفتاب طوس» ویژه کارکنان آستان قدس رضوی، «فرشتگان آسمانی» ویژه کودکان و نوجوانان، «فرقان» ویژه بانوان، «در محضر قرآن 9» ویژه عموم زائران و «از قرآن بپرس 18» ویژه نوجوانان از دیگر مسابقاتی است که در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

 

ویژه برنامه «فرزندان آفتاب»

ویژه برنامه «فرزندان آفتاب» مخصوص گروه های دانش آموزی، در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

 

اداره پاسخگویی به سوالات دینی در ایام عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام ‌حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار می‌کند.

 

بر اساس این گزارش ویژه برنامه «فرزندان آفتاب» یکی از برنامه های تدارک دیده شده برای گروه های دانش آموزی 10 تا 12 سال (ویژه دختران) و 13 تا 16 سال (ویژه پسران) است که در آن مربیان و سخنرانان به پرده خوانی و تبیین سفر امام رضا(ع) از مدینه تا مرو می پردازند.

 

شایان ذکر است؛ ویژه برنامه «فرزندان آفتاب» از چهاردهم تا 17 آذرماه در حرم رضوی در حال برگزاری است که برنامه ویژه پسران از ساعت 10 تا 11 و دختران از 8:30 تا 9:30 اجرا می شود./1308/102/ب3

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات