۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۳۰۶۳۳۳
امام جمعه آذرشهر:

همایش اربعین نمایش عزت و اقتدار تشیع در جهان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نورپور با بیان این‌که همایش بزرگ اربعین نمایش عزت و اقتدار مکتب تشیع در جهان بوده است، گفت: حضور میلیون ها عزادار اربعین حسینی در کربلای معلی یکی از زیباترین همایش های عظیم معنوی در جهان محسوب می شود.
مراسم باشکوه عزاداري اربعين حسيني در کربلا

حجت الاسلام محمود نورپور، امام جمعه آذرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اجتماع میلیونی شیعیان جهان در مراسم اربعین حسینی و مدیریت بی‌نظیر این کنگره عظیم بشری، اظهار داشت: حضور میلیون ها عزادار اربعین حسینی در کربلای معلی یکی از زیباترین همایش های عظیم معنوی در جهان محسوب می شود.


وی با بیان این‌که پیاده‌روی شیعیان سراسر کشورهای جهان برای حضور در مراسم اربعین حسینی نشأت گرفته از محب خاندان رسالت و امامت است، خاطرنشان کرد: همه شیعیان جهان دلباخته و عاشق سرور و سالار شهیدان عالم امام حسین(ع) هستند، که بسیاری از پیروان دیگر ادیان نیز با پای پیاده خود به بارگاه منور آن امام همام رسانده بودند.


امام جمعه آذرشهر با تأکید بر این‌که همایش بزرگ اربعین نمایش عزت و اقتدار مکتب تشیع در جهان بوده است، ادامه داد: در هیچ جای دنیا چنین گردهمایی و اجتماع عظیم خودجوش وجود ندارد و با گذشت حدود 14 قرن از شهادت سید الشهدا، عالم بشریت و یاران با وفای آن حضرت ابعاد معنوی و فرهنگی کربلا و مکتب سرخ عاشورا هر سال جدیدتر می شود.


حجت الاسلام نورپور با بیان این‌که ائمه معصومین(ع) نور الهی و چراغ هدایت بشریت هستند، گفت: نور معنوی ائمه اطهار هرگز خاموشی شدنی نیست، چنانکه امروز پس از گذشت بیش از 14 قرن از نهضت حسینی هنوز شیعیان سراسر جهان با سوز و گدازی خاص خود را به کربلا رسانده و عرض تسلیت می کنند.


وی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند؛ محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: اگر جوشش عشق و ارادت شیعیان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نبود و مراسم‌های بزرگداشت 28 صفر در جهان اسلام گرامی داشته نمی‌شد، قطعا دشمنان اهداف شوم خود را عملی کرده بودند.


امام جمعه آذرشهر با بیان این‌که ویژه برنامه های عزاداری و سوگواری 28 صفر سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) باید به اندازه اربعین حسینی باشکوه برگزار شود، افزود: زندگی تمامی ائمه اطهار(ع) برای دین و دنیای انسان ها درس و مشی سعادت و خداشناسی است.


وی با تسلیت فرا رسیدن دهه پایانی ماه صفر و تأکید بر کسب فضائل معنوی روزهای پایانی این ماه، خاطرنشان کرد: دشمنان دین و قرآن هر قدر تلاش کنند نمی‌توانند محبت و عشق و علاقه به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را از روح و روان مسلمان ها و شیعه های عالم بیرون کنند./935/302/ب2

ارسال نظرات