۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۳۰۶۲۸۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فرهنگ غربی پاسخگوی روحیه حقیقت جوی جوانان آمریکایی و اروپایی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نامه رهبری به جوانان غربی، گفت: فرهنگ غربی پاسخگوی روحیه حقیقت جویی و عدالت طلبی جوانان آمریکایی و اروپایی نیست در حالی که فرهنگ اسلام به تمام نیازها و خواسته های بشریت پاسخ داده است.
حجت الاسلام يعقوبي - امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، ظهر امروز در جمع مردم و نمازگزاران، با اشاره به انتشار دومین نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی، اظهار کرد: در حالی که مستکبران جهان قصد دارند سبک زندگی غربی را در تمام دنیا پیاده کنند، رهبری با این نامه به همه مردم دنیا نشان دادند که فرهنگ غربی نتیجه ای جز خشونت، بی بند و باری، ظلم و بی عدالتی ندارد.

 

وی با بیان اینکه دشمنان قصد دارند در سرزمین های اسلامی سبک زندگی غربی را جایگزین سبک زندگی دینی کنند، تصریح کرد: دشمنان باید بدانند هیچ فرهنگی ظرفیت و شایستگی فرهنگ اسلامی را نداشته و آنها نمی توانند فرهنگ غربی را جایگزین فرهنگ اسلامی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امروز دنیا و مردم آن به دنبال صلح و آرامش بوده و از جنگ و درگیری به امان آمده اند، اضافه کرد: این درحالی است که از فرهنگ غربی زباله هایی چون داعش بیرون آمده که امروز هم جوامع اسلامی و هم جوامع غربی را ناامن کرده است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اسلام راستین این گونه انسان های خشن را تربیت نمی کند، خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلامی حتی مقابله با دشمن نیز می بایست مردانه و انسانی باشد به همین دلیل باید گفت دین مبین اسلام هیچ میانه ای با خشونت ندارد.

 

وی ادامه داد: خشونتی که این روزها به نام اسلام در منطقه و بخش هایی از جهان در قالب گروه داعش ظهور و بروز یافته در واقع محصول توحش غرب و حکومت نالایق و نادرست آل سعود بوده که زمینه قدرت گرفتن این افراد را فراهم کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه رهبری در نامه خود خطاب به جوانان غربی از آنها خواسته تا این درد مشترک و زمینه های ایجاد آن را درک کنند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به این دلیل جوانان غربی را مورد خطاب قرار داده اند که فرهنگ پرخاشگر و بی بند و بار غرب دیگر نمی تواند روحیه حقیقت طلبی و عدالت خواهی جوانان آمریکایی و اروپایی را اقناع کند.

 

وی گفت: فرهنگ غربی پاسخگوی روحیه حقیقت جویی و عدالت طلبی جوانان آمریکایی و اروپایی نیست در حالی که فرهنگ اسلام به تمام نیازها و خواسته های بشریت پاسخ داده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه خطاب رهبری در آگاهی بخشی و شکل دهی نگرش جوانان غربی تأثیر ویژه ای خواهد داشت، خاطرنشان کرد: زمانی اهمیت این نامه را درک می کنیم که بدانیم در چند دهه اخیر گرایش جوانان غربی به دین و معنویت افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه جوانان دارای روحیه حقیقت جویی، عدالت طلبی و آزادی خواهی هستند، افزود: جوانان هنوز از سرشت پاک و فطرت الهی خود فاصله نگرفته و نفوذ کلام در آنها بیشتر است اما جو حاکم بر کشورهای غربی و تبلیغات گسترده علیه اسلام سبب شده تا غالب جوانان کشورهای اروپایی و آمریکایی از اسلام اصیل دور نگاه داشته شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی به آنها آگاهی بخشیده و مسیر درست حرکت را به آنها نشان می دهد.

 

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب هفته گذشته، در نامه‌ای خطاب به عموم جوانان در کشورهای غربی، تروریسم را درد مشترک دنیای اسلام و کشورهای غربی دانستند و در عین حال از تضاد سیاسی و برخورد دوگانه غرب با تروریسم انتقاد کرده اند.

 

این نامه که دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان کشورهای غربی است، حدود یک سال پس از نخستین نامه معظم له خطاب به جوانان اروپا و آمریکا منتشر شده؛ نامه‌ای که رهبری در بهمن ماه سال 93 و پس از حمله گروه داعش به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو در پاریس نوشتند.

 

در نامه جدید رهبر معظم انقلاب انگیزه نوشتن این نامه، «حوادث تلخی که تروریسم کور در فرانسه رقم زد» توصیف شده است، رهبری در این نامه از جوانان غرب خواسته اند تا «بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنند»./9314/202/ب1

ارسال نظرات