۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۳۰۶۱۷۸
استاد حوزه علمیه:

بزرگ‌ترین عامل ضعف غرب، ترس از آزادی خواهی ملت ها و اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ایزدخواه با بیان این‌که بزرگ‌ترین عاملی که سبب ضعف غرب شده ترس از اسلام است، گفت: دشمن ترس از آزادی خواهی ملت ها و ترس از افکار اسلامی و به ویژه اسلام ناب که جهانی خواهد شد، دارد.
ايزدخواه

حجت الاسلام ابوالحسن ایزدخواه، عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم واحد خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در بیان هدف رهبر انقلاب از نوشتن نامه به جوانان غربی اظهار کرد: در اسلام و جوامع انسانی در مورد فلسفه بیان و گفتار سخنان زیادی به میان آمده است. خداوند در قرآن به پیامبر اکرم(ص) می فرماید «علَّمَ القُرآنَ وَ عَلَّمَهُ البَیان» قرآن را بیاموز، تبلیغ و بیان کن. کنفوسیوس می گوید: اگر مردم قدرت کلمات را می دانستند بشر هم شناخته و هم ساخته می شد. قدرت بیان رهبر دینی یک جامعه را بنگرید که چطور توانسته در دنیا موجی ایجاد کند.

 

وی در ادامه افزود: رهبر فرزانه نظام، سال گذشته نامه ای به جوانان غربی فرستاده بودند ولی متأسفانه بعضی رسانه های خارجی نامه را سانسور کردند تا متن اصلی به دست جوانان دنیا نرسد. خوشبختانه نامه امسال را دیگر نمی توانند سانسور کنند و با وجود قدرت رسانه در دنیا پخش شده و انعکاس پیدا کرده و در حال بررسی است.

 

عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم واحد خراسان رضوی خاطر نشان کرد: دشمن با رهبریت ایران و ولی امر مسلمین مشکل دارد و از اندیشه جهانی اسلام و مهدویت در هراس است. ایشان جوانان را به اصلاح اندیشه دعوت کردند زیرا جامعه سالم از افکار سالم به وجود می آید. تا با این ابتکار و خلاقیت نسل جوان و البته کل انسان ها و اندیشمندان و امرا و مسؤولان جهان را متوجه کنند که از اندیشه خشونت بار فاصله بگیرند. جوانان مواظب باشند که منافع دولت ها و احزاب در کشورها بر ارزش های انسانی ترجیح داده نشود و وارد این بازی نشده و گول نخورند.

 

وی به فرمایش امام رضا (ع) در خصوص تفکر اشاره و بیان کرد: امام رضا (ع) فرمودند عبادت به زیادی نماز و روزه نیست عبادت تفکر در کار خداست. آن چه که خدا می خواهد بگوید در دو چیز اجبار وجود دارد: یکی قبول حق انتخاب است که انسان باید قدرت اختیار را قبول کند. بشر نمی تواند خود را به ضعف بزند و از خدا بخواهد که مشکلاتش را رفع کند. بعضی گمان می کنند امام زمان (عج) باید همه کارها را درست کنند؛ پس انسان ها چه کاره اند؟ خدا به انسان اختیار و سمت خلیفه الهی داده است.

 

کارشناس مذهبی قبول نتیجه اختیار را امر دیگری دانست که انسان باید آن را بپذیرد و خاطرنشان کرد: انسان وقتی انتخاب کرد باید نتیجه عملش را قبول کند و مسؤولیت آن را بپذیرد.

 

وی به ماجرایی از یک فرد یهودی در مواجهه با امام صادق (ع) اشاره و تشریح کرد: فرد یهودی امام صادق (ع) را در بازار دید و خرمایی را در دست گرفت و به امام صادق (ع) گفت آیا این خرما روزی من هست یا نیست؟ (به خودش گفت هر چه امام گفت من برعکس عمل می کنم تا امام صادق (ع) نزد مردم ضایع شوند) امام صادق (ع) فرمودند «اگر تو خرما را بخوری روزیت هست و اگر نخوری روزیت نیست.» یهودی گفت پس مشیت الهی چه می شود؟ ایشان فرمودند: «اگر خرما از گلویت پایین برود مشیت الهی است و اگر پایین نرود مشیت الهی نیست.»

 

حجت الاسلام ایزدخواه همه انسان ها و حتی ایرانیان را مورد خطاب رهبری دانست و گفت: شاید همه ما مورد خطاب ایشان باشیم که از فراست ایشان است. اول اندیشه هایمان را درست کنیم و از دوگانگی اندیشه بپرهیزیم. دوم مواظب باشیم در دام و بازی ابرقدرت ها قرار نگیریم که منافع شخصی و دولتی شان بر ارزش های انسانی برتری می دهند.

 

به حرکت در آمدن موجی خاموش و گرایش مردم به سمت معنا گرایی مستتر
وی بازخورد جهانی و داخلی نامه رهبری را ارزیابی و تصریح کرد: باید پرسید از چه می ترسند که نامه حضرت آقا را دست کاری می کنند؟ نامه های رهبری بازتاب بسیار گسترده ای داشته است و موج خاموشی به حرکت افتاده و مردم به سمت معنا گرایی مستتر می روند. شاید دولت ها و در هیاهوی رسانه ها دیده نشوند ولی موج ایجاد شده است.

 

عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم واحد خراسان رضوی افزود: مردم دنیا آگاه شده اند در یازده سپتامبر چه اتفاقی افتاد. همچنین حوداث منا و سقوط جرثقیل، نقشه اینان است تا قبله مسلمانان خالی شود. غرب از ارزش های انسانی می ترسد که به سود و منافع خودش نمی رسد. آقا محمد خان قاجار به فتحعلی شاه گفت اگر می خواهی بر مردم حکومت کنی، آنان را بی سواد و گرسنه نگه دار. بانک جهانی می خواهد به کشور ها و ملتها پول با سود بالا قرض بدهد تا مادام به آنها بدهکار باشند. آن ها با تمام قوا می خواهند مردم را خواب نگه دارند.

 

ابرقدرت ها می خواهند آزادگی را از مردم بگیرند
وی در ادامه به مکرهای دشمن اشاره کرد و گفت: آنان به بهانه همانند سازی فرهنگی، در جدایی ملت ها از فرهنگشان پافشاری می کنند. مردم، آزاداندیشان و جوانان این موضوع را متوجه شده اند. ابرقدرتها می خواهند آزادگی را از مردم بگیرند.

 

کارشناس مذهبی با بیان این که دشمن داعش را به وجود آورد و حال خروج کرده است اظهار کرد: ضرب المثل «چاقو دسته خودش را نمی برد» در جامعه انسانی و بازی قدرت کارایی ندارد. در بازی قدرت اگر مهره ای سوخته باشد او را از بین می برند. انگلیسی ها و آمریکایی ها رضاخان را به کار گماشتند و او به آنان خدمت کرد وقتی دیدن به دردشان نمی خورد او را نابود کردند. داعش را خودشان ایجاد کردند و حالا خروج کرده است.

 

وی تروریسم خوب و بد را نتیجه اندیشه دوگانه غرب دانست و بیان کرد: غربی ها تا موقعی که تروریست ها دشمنانشان را بکشند مشکلی ندارند ولی وقتی به خودشان ضرری برسانند آن را زشت و بد می دانند.

 

حجت الاسلام ایزدخواه تعبیر رهبری به زباله داعش را تعبیر عجیبی بیان و تشریح کرد: زباله یعنی چیزی که کسی آن را مصرف کرده است. آنان داعش را حمایت کردند تا مسلمانان در سوریه و عراق را از بین ببرند ولی به لیبی و فرانسه نیز ضربه زده است. فرانسه اعلام کرده اگر می دانستند برایشان مشکل ایجاد می کند به آنان کمک نمی کردند. حال داعش بسیار خطرناک شده است.

 

وی دلیل جنگ افروزی های غرب را نشانه ضعف و بروز مشکلات فراوان آنان دانست و افزود: غرب با مشکلات زیادی مواجه شده است از جمله کاهش جمعیت، از دست رفتن ارزش ها از جمله ارزش و اهمیت خانواده که آرامش را از آنان گرفته است و بحران اقتصادی. آنان با جنگ افروزی سعی در حفظ کارخانجات و بازار مصرف هستند. آمریکا چاه های نفت خود را بسته و اختیار نفت خاورمیانه را در دست گرفته است. ضعف های غرب آشکار شده است و دست و پا می زنند تا خودشان را سروپا نگه دارند و به دنیا بفهماند که هنوز ضعیف نشده اند.

 

ترس از آزادی خواهی ملت ها بزرگ ترین عامل ضعف غرب است
عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم واحد خراسان رضوی بزرگ ترین عامل ضعف غرب را ترس آنان از آزادی خواهی ملت ها و ترس از افکار اسلامی و به ویژه اسلام ناب که جهانی خواهد شد دانست و گفت: جنگ در یمن و سوریه به این دلیل است که ایرانی دیگر تشکیل نشود. طبق فرمایش رهبری «منطق جمهوری اسلامی ایران این است که با همه انسان ها و ملت ها همکاری می کند و سیاست های شرافتمندانه را با عواطف صادقانه پاسخ خواهد داد» که آنان این سیاست را برنمی تابند.

 

وی به جمله ای از نامه ی رهبر انقلاب به جوانان غرب اشاره و اظهار کرد: ایشان فرمودند «امیدوارم شما جوانان ذهنیت آلوده به تزویر را که سبب شده اغراض موذیانه شان را پنهان کنند تغییر دهید» این کار سبب خواهد شد تا از ترویج خشونت و گرایش به داعش جلوگیری شود. دشمن سیاستمدار و اتاق فکر دارد. گرایش به خشونت به برده داری و استعمار و فلسفه بنیان گذاری آمریکا برمی گردد. آمریکا با کشتن سرخپوست ها به وجود آمد. در آمریکا نژاد پرستی و اذیت و آزار سیاه پوستان همچنان بیداد می کند.

 

تا بلوغ امت صورت نگیرد ظهور حجت صورت نمی گیرد
کارشناس مذهبی با بیان این که ولی امر مسلمین با نگاشتن نامه به بیداری و امیدسازی در انسان ها کمک می کنند گفت: امام زمان (عج) زمانی می آیند که اقبال عمومی جهانی برای پذیرش دین اسلام باشد و زمانی اقبال عمومی صورت می گیرد که زیبایی قدرت انسان سازی اسلام و تبلور تجلی الهی و فطرت الهی بروز و ظهور پیدا کند.

 

وی در ادامه افزود: تأثیر ابرمرد قرن بیست و یک را در جهان می بینیم. نمی توان گفت ایشان نامه نگاری کرده است. بلکه قدم بسیار حساب شده و مدرن و جدی و جدیدی را برداشتند تا از قدرت رسانه استفاده کنند. سایت مقام معظم رهبری به زبان های زنده دنیا و حتی به زبان های محلی مسلط است و آمار بازدید کنندگان نشان از توجه مردم دنیاست که می خواهند بفهمند رهبر ایران چه گفته است.

 

حجت الاسلام ایزدخواه به ایجاد موج جهانی در دنیا اشاره و خاطر نشان کرد: موج جهانی به بیدار سازی و امید سازی کمک می کند. مردم دنیا بدانند که پدیده و فرهنگی به نام اسلام وجود دارد و بیشتر آن را بشناسند. منطق اسلام بر چند چیز است؛ اول رحمت و رحمانیت، که این نامه بنابر رأفت است. دوم ادب، احترام، حفظ کرامت همه انسان ها و احترام به تمام ارزش ها، قانون، صلح، آرامش است و سوم عدالت است.

 

وی در ادامه به بیان سخنانی از رجال سیاسی جهان در مورد رهبری اشاره و تصریح کرد: پوتین، رییس جمهور روسیه گفت: گویی من مسیح را دیدم. کوفی عنان دبیر سابق سازمان ملل گفت: ای کاش رهبر ایران، رییس سازمان ملل بود چون با سواد ترین رجل جهان است. رییس جمهور برزیل گفت: من تعجب می کنم از مردم ایران با داشتن چنین رهبر هوشمندی دیگر نگران چه هستند؟ دو سال پیش دکتر سید ابوالحسن بنی صدر، رییس جمهور فراری ایران گفته بود: اگه او (مقام معظم رهبری) نبود 10 بار در مملکت کودتا شده بود.

 

عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم واحد خراسان رضوی به دو نکته اشاره و تبیین کرد: اول آیا نمایندگان مجلس متن کمیسیون برجام را مطالعه کردند یا خیر؟ دوم به جوانان، مسؤولان، مسؤولان فرهنگی، وزارت ارشاد و روحانیان توصیه می کنم متن نامه رهبری را حتما مطالعه کنند.

 

وی توصیه ای به روحانیان کرد و گفت: روحانیان باید بدانند ضرورت و اضطرار جامعه چیست و در آنجا ایفای نقش کنند. نباید همه اش به منافعمان بیندیشیم و باید با تمام قوا و با تمام وجود به پاسداری از فرهنگ ناب و تبلیغ پرداخت./861/302/ب1

ارسال نظرات